انتشار اعترافات یک کتاب فروش به زبان طنز

به گزارش وبلاگ مونوپاد ، خاطرات یک کتابفروش خاطرات یک نویسنده و کتاب فروش به نام شان بایتل طی یکسال است و این نویسنده زبان طنز را برای روایت این خاطرات در قالب داستان انتخاب نموده است؛ شان بایتل، نویسنده این کتاب، در یک فروشگاه کتاب دست دوم در اسکاتلند فعالیت می نماید، دو کتاب با موضوع خاطراتش در کتاب فروشی نوشته است.

انتشار اعترافات یک کتاب فروش به زبان طنز

این کتاب ها The Diary of a Bookseller و Confessions of a Bookseller نام دارند که به ترتیب در سال های 2017 و 2019 منتشر شده اند. خاطرات یک کتاب فروش که با ترجمه مهرداد تعیینی منتشر شده ترجمه اثری است که سال 2019 با عنوان Confessions of a Bookseller منتشر شده بود.

از نظر این کتاب فروش مشتری رویایی مجموعه داری است که به مقدار 200 پوند کتاب شعر مصور می خرد. مشتری خوب کسی است که حتی اگر یک کتاب بخرد، سر قیمتش چک و چانه ای نمی زند. مشتری بد چیزی نمی خرد یا بدون اینکه خجالتی بکشد قیمت های کتابفروشی را با قیمت های آمازون مقایسه می نماید و مشتری هایی هم هستند که اصلا مشتری نیستند.

در بخشی از این رمان آمده است:

کتاب فروشی می تواند به شما لذت سرشاری از ارتباط با کتاب هایی بدهد که به نوعی اعتبار فرهنگی و علمی به دنیا ما داده است. یک چنین موقعیت ارزشمندی را به ندرت می توان در دیگر کارهای زندگی تجربه کرد. به همین علت است که من هر روز صبح با انرژی فراوانی از رختخواب بلند می شوم، آن هم نه به خاطر انجام کاری خسته کننده و تکراری، بلکه با این تصور که این شانس را داشته باشم تا اولین کسی باشم که اولین نسخه کتابی را که می تواند تغییری در تاریخ بشریت ایجاد نماید در دست بگیرم، حال می خواهد آن کتاب یک کپی از کتاب حقوق بشر نوشته توماس پین منتشر شده به سال 1791 باشد، یا ترجمه انگلیسی کتاب سرمایه اثر کارل مارکس منتشر شده در سال 1887؛ یا اولین نسخه کتاب داروین با عنوان خاستگاه گونه ها منتشر شده در سال 1859 باشد. هدف همه آنها یکسان است.

خاطرات یک کتابفروش اثر شان بایتل با ترجمه مهرداد تعیینی در 434 صفحه و به بهای 110 هزار تومان از سوی نشر تعیین منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار اعترافات یک کتاب فروش به زبان طنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اعترافات یک کتاب فروش به زبان طنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید