راهکارهای مقابله با آلودگی هوا ، مصرف مایعات و غذای سبک فراموش نشود

به گزارش وبلاگ مونوپاد، یک پژوهشگر طب سنتی ضمن بیان راهکارهای غذایی برای مقابله با مضرات آلودگی هوا گفت: در هوای آلوده از مایعات و غذای سبک و همچنین بخور استفاده گردد.

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا ، مصرف مایعات و غذای سبک فراموش نشود

به گزارش وبلاگ مونوپاد به نقل از مهر، علیرضا یارقلی پژوهشگر طب سنتی در مصاحبه با خبرنگار مهر در خصوص راهکارهای مقابله با آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا در فاز اول یک آلاینده گرم و خشک ایجاد می نماید و تجمیع آلاینده ها نیز سرد و خشک است که در این موارد باید از تمامی غذاهایی که سرد و خشک است، دوری جست.

وی اضافه کرد:در مواقعی که هوا آلوده است ،غذاهای سنگین که معده توانایی هضم آنها را ندارد، نباید خورده گردد. غذاهای لطیف مانند شیر، مایعات فراوان، تخم مرغ عسلی استفاده گردد تا جلوی خشکی و سردی گرفته گردد.

به گفته وی همچنین برای تنفس بهتر پوست آرایش غلط نباید کرد. از خوردن غذاهایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، موز زیاد، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید چرا که این غذاها باعث می گردد غلظت خون بدن بالا برود.

یارقلی گفت: برای اینکه آلودگی ضرری برای ما نداشته باشد بهتر است بیشتر آش ماست،آش دوغ و آش سبزیجات خورده گردد اما آش رشته به دلیل سنگینی توصیه نمی گردد. در مجموع هر چیزی که سرد و خشک است و بدن را غلیظ می نماید، توصیه نمی گردد.

مواد غذایی مفید برای مقابله با آلودگی هوا

پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه باید با آلودگی هوا مانند یک بیماری برخورد کنیم، یادآور شد: در این شرایط نیز مصرف مایعات، شیر، غذاهای سبک، آب سیب و هویج، سوپ هویج، سوپ سبزیجات توصیه می گردد.

وی اضافه کرد: در ایام آلودگی شبها حتماً کلاه بر سر بگذارید و بخور بابونه و مرزنجوش بهره ببرید زیرا باعث می گردد جلوی آلودگی هوا و سرماخوردگی گرفته گردد.

یارقلی با اشاره به این که باید جلوی ضعیف شدن سیستم عمومی بدن گرفته گردد، گفت: بچه ها به دلیل این که ضعیف تر هستند در زمان آلودگی نباید از خانه خارج شوند و البته در خانه نیز از همین هوا تنفس می نمایند و برای رهایی از آلودگی، بخور سرد استفاده گردد و غذای سنگین هم نخورند.

وی یادآور شد: همچنین به هموطنان توصیه می گردد در روزهای آلوده حتی ورزش هم ننمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "راهکارهای مقابله با آلودگی هوا ، مصرف مایعات و غذای سبک فراموش نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای مقابله با آلودگی هوا ، مصرف مایعات و غذای سبک فراموش نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید