راه اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه

به گزارش وبلاگ مونوپاد، با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راه آهن تهران، قطار گردشگری شیرگاه مجددا راه اندازی شد.

راه اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه

علی اصغر شالبافیان، معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی همراه با مدیرعامل و جمعی از مدیران رجا در راه آهن تهران، در مراسم افتتاح مجدد قطار جهانگردی شیرگاه شرکت کرد. وی با تاکید بر استمرار و تقویت این گونه فعالیت ها از سوی راه آهن و شرکت های ریلی، گفت:

ثبت جهانی جاذبه های جهانگردی راه آهن مورد اقبال جهانگردان داخلی و بین المللی است و این امر پیوند حوزه جهانگردی و ریلی را مستحکم تر خواهد نمود. هرچه حمل و نقل ریلی کشور بیشتر تقویت گردد، حوزه جهانگردی داخلی و بین المللی پیروز تر خواهد بود.

شالبافیان توجه به زیرساخت ها و تقویت حمل و نقل ریلی را یکی از مواردی دانست که در برنامه هفتم توسعه به آن تاکید شده و زمینه ساز جذب جهانگرد داخلی و خارجی و موجب رونق مالی و نشاط اجتماعی است.

به همین دلیل رضا عصاری، معاون اجرایی شرکت حمل ونقل ریلی رجا در پنجم آبان ماه با اشاره به افزایش تقاضای مسافران برای تداوم حرکت قطارهای جهانگردی، اظهار کرد:

شرکت حمل و نقل ریلی رجا اقدام به راه اندازی مجدد قطار جهانگردی شیرگاه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی نموده است.

عصاری با بیان اینکه حرکت قطار جهانگردی شیرگاه در دو آدینه متوالی برابر با روزهای هفتم و چهاردهم آبان ماه خواهد بود، افزود:

همه شیوه نامه های بهداشتی در این قطار رعایت شده و قطار قبل از حرکت ضدغفونی خواهد شد. به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای سلامت حال جهانگردان، در این قطار علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین مسافران، بسته های بهداشتی شامل محلول ضدعفونی نماینده و ماسک توزیع می گردد.

قطار جهانگردی شیرگاه، از جمله قطارهایی است که با اجرای تور کوتاه مدت یک روزه، با هدف بازدید از جاذبه های تاریخی، طبیعی و آشنایی بیشتر با این آثار در زمان حرکت قطار در زمان عبور از منطقه ها و شهرهای همجوار راستاهای ریلی است. این قطار از راستا جاذبه هایی چون تپه میل شهرری، دشت کویر، کوه اژدها و تپه های مریخی، ایستگاه صد ساله بنکوه، دودکش های جنی و کوه های حیرت انگیز سیمین دشت و زرین دشت و کبوتر دره، حبله رود و باغات میوه استان سمنان، چشمه رنگی و روستای شوراب، جاده گدوک، سه خط طلا، پل ورسک، پل اوریم، غار اسپهبد خورشید، پل کلانتر یا دوآب و جنگل زیبای شیرگاه و... عبور می نماید. قطار جهانگردی شیرگاه معمولا کمی آرام تر از سرعت معمول حرکت می نمایند و راهنمای جهانگردی که همراه مسافران است، جاذبه های راستا را برای مسافران توضیح می دهد.

لازم به ذکر است که قطار جهانگردی شیرگاه به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا برای مدتی متوقف شده بود.

منبع: کجارو / ایرنا

به "راه اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید