ماجرای ورود ایران به قرنطینه هوایی چیست؟

به گزارش وبلاگ مونوپاد، پروازهای کشورهای همسایه به ایران یک به یک لغو می شود؛ دلیل آن هم واحد است؛ کرونا. پروازهای عراق، کویت و افغانستان تا به امروز لغو شده و به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی خساراتی را متوجه ایرلاین ها کرده است.

ماجرای ورود ایران به قرنطینه هوایی چیست؟

لغو پروازهای منطقه ای به بهانه کرونا

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی خبر داده دو کشور عراق و کویت خواستار توقف یا محدودشدن پروازهای ایران شده اند که نوتام صادره، محدودیت زمانی خواهد داشت.

مقصود اسعدی سامانی به روزنامه شرق گفت:

* تنها عراق و کویت خواستار توقف پروازها از ایران به این دو کشور شده اند؛ اما افغانستان هم به صورت شفاهی خواستار لغو پروازهایش به ایران شده است.

* (با تأکید بر اینکه مدت زمان نوتام های (NTAM) صادرشده از سوی سازمان های هواپیمایی این دو کشور مبنی بر محدودیت برای ورود هوایی اتباع ایرانی به این کشورها محدود است) : ما برنامه پروازی به این کشورها داشتیم و علاقه مند به توسعه پروازها بودیم؛ آنها این نوتام را صادر کرده اند.

* سازمان هواپیمایی کشوری عراق اعلام کرده امکان پرواز از ایران به این کشور وجود دارد؛ اما نمی تواند اتباع ایران را به عراق ببرد و صرفا باید حامل اتباع عراقی یا مقامات سیاسی و دیپلمات ها و خانواده هایشان باشد؛ زیرا عراقی ها به مسافران ایرانی ویزا نمی دهند؛ صدور ویزای فرودگاهی نیز در نجف به ایرانی ها متوقف شده است.

* کویت نیز اعلام کرده هیچ پروازی از ایران را در فرودگاه های این کشور نمی پذیرد؛ چه حامل اتباع ایرانی باشند، چه کویتی؛ کویت هم پروازهای خود به ایران را قطع کرده است. امکان پرواز به عراق وجود دارد؛ اما به ایرانی ها ویزا نمی دهند.

* امیدواریم درخواست جدیدی نداشته باشیم؛ زیرا کل اقتصاد ایرلاین ها متأثر می شود.

* از آنجا که شروع کننده ما نیستیم، بنابراین نمی توانیم خاتمه آن را نیز اعلام کنیم. امیدواریم تدبیری اتخاذ شود که کرونا در ایران مدیریت شود، وگرنه اقتصاد ایرلاین ها و گردشگری کشور دچار آسیب جدی می شود.

* مسافران زیادی از کشور عراق برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به ایران می آیند و مردم نیز به لحاظ علاقه زیادی که به زیارت عتبات عالیات دارند، به عراق سفر می کنند که تمامی این پروازها از واقعه اخیر متأثر شده است و خسارت سنگینی به ایرلاین ها وارد می کند.

* متأسفانه خسارت ابطال بلیت و پروازها متوجه شرکت های هواپیمایی خواهد بود و بر اساس قوانین بین المللی، امکان شکایت از سازمان های هواپیمایی این دو کشور برای دریافت خسارات وجود ندارد؛ چون هر کشوری می تواند بنا بر سیاست های خود، ورود برخی هواپیماها را محدود کند.

سفرهای هوایی و زمینی به عتبات متوقف شد

محمد آزاد، سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به توقف سفرهای زمینی به عتبات، گفت: هم اکنون با توجه به دیده شدن نمونه هایی از ویروس کرونا در کشور، مرزها بسته شده است و امکان اعزام زائران در قالب کاروان ها از مرزها وجود ندارد. البته عراقی ها می توانند از مرزهای زمینی به کشورشان بازگردند.

وی درباره سفرهای هوایی به عتبات نیز گفت: اعزام کاروان های عتبات به صورت هوایی نیز فعلا متوقف شده است و در حال حاضر اعزامی به عتبات صورت نمی گیرد.

آزاد از برگزاری جلساتی با مسؤولان عراقی به منظور تصمیم گیری درباره اعزام های زائران به عتبات خبر داد و افزود: کاروان های زمینی و هوایی عتبات از جمعه تا یک شنبه به حالت تعلیق درآمده است و فرایند اعزام زائران عتبات در جلساتی با مسؤولان عراقی بررسی و دوشنبه نهایی می شود.

سفر زمینی به عتبات اوایل هفته گذشته پس از چهار ماه وقفه بازگشایی شده بود که اکنون نه تنها سفر زمینی بلکه سفر هوایی به عتبات نیز انجام نمی شود.

منبع: برترین ها

منبع: چمدان

به "ماجرای ورود ایران به قرنطینه هوایی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ورود ایران به قرنطینه هوایی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید