نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال 1401

به گزارش وبلاگ مونوپاد، تهران (پانا) - مشاور وزیر امور مالی و دارایی به یاری بازار سرمایه در تحقق شعار فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرینی تاکید نمود و اضافه نمود سرمایه گذاری در فراوری دانش بنیان ریسک پذیر و خطر پذیر است؛ بنابراین، سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان باید به نحوی مورد تضمین قرار بگیرند.

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال 1401

به گزارش ایرنا، حمیدرضا فولادگر به راه های تحقق شعار سال 1401 که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان فراوری، دانش بنیان و اشتغال زایی نام گذاری شده است، اشاره نمود و اضافه نمود: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب، شعار سال را با عنوان مباحث مالی مشخص می نمایند؛ این امر نشان دهنده اهمیت اقتصاد به عنوان اولویت نخست کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته، موضوع فراوری در مباحث مالی در اولویت بوده است، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند موضوع فراوری در بین مسایل مالی کشور در اولویت نخست واقع شده است؛ چراکه فراوری نقش مهمی را در بهبود شرایط مالی کشور به وسیله افزایش فراوری ناخالص ملی، مقابله با تورم، ایجاد اشتغال و ... ایفا می نماید.

دانش بنیان و اشتغال آفرینی فراوری دیگر موضوع شعار سال 1401

فولادگر به دیگر موضوعات مطرح شده در شعار سال 1401 اشاره نمود و اضافه نمود: دانش بنیان و اشتغال زایی فراوری از دیگر مباحث مربوط به نامگذاری سال 1401 بود، این امر نشان از آن دارد که فراوری کشور در امسال با 2 رویکرد دانش بنیان و اشتغال زایی مورد توجه است.

مشاور وزیر امور مالی و دارایی گفت: در موضوع دانش بنیان بودن فراوری باید کوشش کرد که تحقیق و توسعه در بنگاه های مالی و شرکت های فراوریی به سمتی بفرایند که تکمیل نماینده زنجیره عرضه در فراوری باشند و سهم فراوری داخل را در زنجیره عرضه افزایش دهند.

وی بیان کرد: مساله دیگر اینکه باید به سمت ایجاد نظام ملی نوآوری حرکت کرد تا از این طریق زمینه نظام مند شدن نوآوری ها در فراوری فراهم گردد.

فولادگر گفت: اقدامات زیادی در زمینه نوآوری ها اجرا شده است، اما این امر نیازمند نظام ملی براساس اکوسیستم فناوری است تا از این طریق به نظام نوآوری هدفمند منتهی گردد.

مشاور وزیر امور مالی و دارایی گفت: دانشگاه ها، مراکز علمی و آموزش و پرورش باید به سمت ماموریت محوری پیش بفرایند تا به واسطه آن زمینه مهارت، کارآفرینی و دانش بنیان بودن اقتصاد و فراوری فراهم گردد.

منظره 20 ساله کشور، یاری نماینده تحقق شعار سال 1401

وی با تاکید بر اینکه مساله دیگر این است که باید در راستای تحقق شعار سال، مثلثی تکمیل گردد که این مساله بند نخست منظره 20 ساله کشور بوده است، اضافه نمود: علم و دانش باید منجر به فن آوری، فن آوری به تجاری سازی و در انتها تجاری سازی فن آوری های دانش بنیان ایجاد گردد.

فولادگر بیان کرد: این فن آوری ها خود متکی بر اقتصاد دانش بنیان هستند، در واقع مثلثی است که یک راس آن دانش، راس دیگر آن فناوری و راس انتهای آن اقتصاد است.

مشاور وزیر امور مالی و دارایی ادامه داد: این مساله راهکاری است که بهتر است برای تحقق شعار سال 1401 به کار گرفته گردد و دولت هم آنها را در اولویت خود قرار دهد.

یاری مجلس به دولت در پر کردن خلاءهای قانونی

وی گفت: اگر این اقدامات نیازمند وضع قانون است، مجلس باید برای پر کردن خلاءهای قانونی به یاری دولت پیش رود تا از این طریق تا سال آینده بحث فراوری دانش بنیان در اولویت قرار گیرد.

فولادگر به موضوع اشتغال آفرینی در تحقق شعار سال 1401 اشاره نمود و گفت: اکنون در کشور با معضل بیکاری روبرو هستیم، باید در بحث فراوری به مساله اشتغال توجه گردد زیرا فراوری علاوه بر دانش بنیانی، باید اشتغال آفرینی را هم در پی داشته باشد.

یاری بازار سرمایه در تحقق شعار فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرینی

مشاور وزیر امور مالی و دارایی به یاری بازار سرمایه در تحقق شعار فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرینی تاکید نمود و اضافه نمود: سرمایه گذاری در فراوری دانش بنیان ریسک پذیر و خطر پذیر است؛ بنابراین، سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان باید به نحوی مورد تضمین قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه صندوق های نوآوری و شکوفایی یا صندوق های ضمانت می توانند یاری نماینده در ضمانت فعالیت شرکت های دانش بنیان باشند، گفت: صندوق های دیگری را هم می توان تاسیس کرد که شراکت و ضمانت را با خود در پی داشته باشد تا به وسیله آن سرمایه گذاری در فراوری دانش بنیان تضمین و ریسک آن کمتر گردد.

فولادگر گفت: اگر کشور در پی حرکت در لبه پیشران فراوری است باید زمینه سرمایه گذاری فراهم شوند و این سرمایه گذاری ها برای فراوری مورد حمایت قرار بگیرند.

مشاور وزیر امور مالی و دارایی گفت: حکومت و نظام باید به وسیله منابعی که در اختیار دارند، تضمین هایی را انجام و ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهند.

نقش بورس های کالایی در تحقق شعار سال 1401

وی در ادامه به نقش بورس های کالایی در تحقق شعار سال اشاره نمود و اضافه نمود: بورس های کالا در این زمینه می توانند یاری نماینده در بهبود فرایند فراوری شرکت ها باشند.

فولادگر گفت: در ابتدا باید بسته حمایتی برای افزایش فراوری شرکت ها در نظر گرفته گردد و بعد از آن نقش بورس کالا در راستای بهبود فرایند فراوری تعریف گردد.

مشاور وزیر امور مالی و دارایی در انتها گفت: بورس کالا می تواند یاری نماینده در زنجیره عرضه محصولات شرکت های دانش بنیان باشد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شروع سال 1401 هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و ایام ولادت خورشید فروزان عالم وجود، حضرت بقیةالله الاعظم(عج) به ملت بزرگ ایران و همه ملت های همدل، و با تبریک ویژه به خانواده های معظم شهیدان و بعلاوه جانبازان، ایثارگران و خدمتگزاران ملت در میدان های مختلفِ علم، سلامت، امنیت و مقاومت، سال نو را سال فراوری؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری کردند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید