گنجینه موزه هنرهای معاصر: چرا باید این مجموعه را دید؟

به گزارش وبلاگ مونوپاد، مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر یکی از ارزشمندترین گنجینه های هنری جهان است که از اسفند ماه سال گذشته به نمایش در آمده است. این گنجینه یکی از اموال عمومی ارزشمند ایران محسوب می گردد. گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران شامل جامع ترین و مهم ترین گنجینه های هنر مدرن در خارج از اروپا و آمریکای شمالی و مالک یکی از 5 تا 10 مجموعه مهم هنر نوگرا در جهان است. همین موضوع اهمیت و ارزش بالای این گنجینه را اثبات می نماید و خوشبختانه بازدید بسیار بالایی که مردم از این مجموعه با ارزش داشتند، نمایانگر این است که مردم نیز به خوبی متوجه ارزش گنجینه به نمایش در آمده هستند. در ادامه می توانید ببینید آثار به نمایش در آمده به وسیله چه هنرمندانی خلق شده اند. با تصاویر خبرنگاران از موزه هنرهای معاصر همراه باشید.

گنجینه موزه هنرهای معاصر: چرا باید این مجموعه را دید؟

در ادامه می توانید پوسترهایی که از تصاویر هنرمندان ایرانی و خارجی در این گالری به نمایش در آمده است را ببینید.

در این نمایشگاه 30 اثر از آثار هنرمندان خارجی پابلو پیکاسو، پل گوگن، مثل دوآن هانسن، دان ادی، ژان دو بوفه، کیستو یاواچف، جورج و گیلبرت، موریس لوئیس، اگنس مارتین، اد راینهارت، اندی وارهول، ری لیختن اشتاین، جسپر جونز، رابرت رائو شنبرگ، فرانسیس بیکن، سای تومبلی، پیر سولاژ، رابرت مادرول، مارک روتکو، جکسون پولاک، ماکس ارنست و کیس وان دونگن به نمایش در آمده است.

بعلاوه در این گالری، آثاری از هنرمندان ایرانی مثل پرویز تناولی، سهراب سپهری، منیر فرمانفرمائیان، جلیل ضیاءپور، بهمن محصص، منوچهر یکتایی، ابوالقاسم سعیدی، محسن وزیری مقدم، بهجت صدر، حسین کاظمی، مارکو گریگوریان، غلامسین نامی، مسعود عربشاهی، جعفر روح بخش، سیراک ملکونیان، مهدی حسینی، سونیا بالاسانیان، ناصر عصار، فریده لاشایی، منصور قندریز، علی اکبر صادقی، حسین زنده رودی به نمایش در آمده است.

طبق آمار منتشر شده از سوی موزه هنرهای معاصر تهران تنها تا روز دهم فروردین، بیش از 155 هزار نفر از گزیده گنجینه موزه هنرهای معاصر تماشا کردند.

مجموعه یاد شده برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران به نمایش در آمده است و شما می توانید تا تاریخ 26 خرداد از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران تماشا کنید.

آیا شما از این مجموعه تماشا نموده اید؟ نظر و حس و حال خود را از گشت و گذار در موزه هنرهای معاصر با وبلاگ مونوپاد و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو

به "گنجینه موزه هنرهای معاصر: چرا باید این مجموعه را دید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجینه موزه هنرهای معاصر: چرا باید این مجموعه را دید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید