از شیوع تا اپیدمی مرگبار ، تغییر ذائقه مردم دنیا در تماشای فیلم و بازی های کامپیوتری

به گزارش وبلاگ مونوپاد، از اوایل ماه ژانویه 100 هزار بازدید به تعداد بازدیدهای برنامه آنلوانزا اضافه شده و مجموع بازدیدهای آن را به 330 هزار رسانده است.

از شیوع تا اپیدمی مرگبار ، تغییر ذائقه مردم دنیا در تماشای فیلم و بازی های کامپیوتری

در حالیکه جهان با یک بیماری مرگبار مقابله می نماید، علاقه به تماشای فیلم، سریال و بازی هایی با موضوع اپیدمی های مرگبار افزایش یافته است. کاربران و تماشاچیان نگران برای مقابله با شرایط کنونی خود به مستندات و تماشای تصاویر واقعی و سینمای عملی- تخیلی روی آوردند.

به گزارش وبلاگ مونوپاد به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حال حاضر بیشترین میزان بارگیری فیلم ها در اپلیکیشن آی تونز مووی به سمت فیلم هایی با تم بیماری و اپیدمی رفته است که پیشتر در انحصار موسسه بلاک باستر در آمریکا بودند. آی تونز (iTunes) ، یک نرم افزار رایگان ارائه شده توسط شرکت اپل برای پخش فایل های صوتی و تصویری ، کتابخانه چندرسانه ای و نرم افزارهای کاربردی در کامپیوترهایی با سیستم عامل IOS و ویندوز و مکینتاش است.

در هفته های گذشته تماشای فیلم شیوع (Contagion) اثر استیون سودبرگ -ساخت 2011- در صدر نمودار بارگذاری و دانلود فیلم نهاده شد.

بیماران و مبتلایان به کرونا در بیمارستان مرکزی ووهان در حال پایکوبی و پای کوبی برای افزایش امید به زندگی/ عکس: خبرگزاری فرانسه

در این فیلم یک تاجر زن آمریکایی پس از دست دادن با یک سرآشپز ماکائویی یک ویروس مرگبار را -ناخواسته- به آمریکا می آورد. این فیلم تشابه زیادی با وقایع کنونی جهان دارد.

در این فیلم نیز بیماری در چین و از حیوانات به انسان منتقل می گردد و پس از آن به خارج از کشور چین می رود. هر چند در شیوع شرایط بسیار کشنده تر بوده و در ماه اول 26 میلیون نفر از مردم جهان را می کشد.

اگرچه این فیلم ترسناک است اما در حال حاضر توجه بسیاری از مردم جهان به ویژه مناطق ویروس زده را جلب نموده است.

در هفته آخر ژانویه فیلم شیوع در لیست 10 فیلم برتر آی تونز در بریتانیا نهاده شد.

در هفته جاری اما از تب و تاب مردم بریتانیا برای دیدن این کاسته شد و صندلی محبوبیت این فیلم به رده 55 رسید. با این وجود محبوبیت تماشای این فیلم در دیگر نقاط جهان همچنان ادامه دارد. رتبه محبوبیت شیوع در سنگاپور رده 7 ، در استرالیا 24 و در آمریکا 20 است.

در هنگ کنگ تماشای این فیلم به عنوان مکانی که بیشتر از دیگر مناطق جهان با کرونا درگیر است، در صندلی هشتم نهاده شده است.

دانلود بازی و فیلم هایی با تم بیماری و اپیدمی در ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

در شیوع صحنه هایی از غارت طبقه های فروشگاه در مراکز تجاری وجود دارد که روزها نمونه واقعی آن با مردمی وحشت زده در حال پاکسازی قفسه ها از برنج، محصولات شوینده، بهداشتی و رل های دستمال توالت دیده می گردد.

در هفته گذشته چند سارق با سلاح سرد محموله دستمال کاغذی کامیون ارسال به یک فروشگاه را در هنگکنگ سارقیدند.

سودبرگ در فیلم خود از اپیدمی ویروس سارس در سال 03 -2002 الهام گرفته است. هنگ کنگ در زمان اپیدمی ویروس سارس بیش 299 نفر کشته داد. در حال حاضر و پس از شیوع ویروس کرونا هنگ کنگ دو کشته داده است.

کاهش استرس

اگرچه هنگ کنگی ها هیجان زده و ناراحتند اما تمایل زیادی به تماشای اقدامات هالیوود در مقابله با بیماری های اپیدمی و جهانی دارند.

رابرت بارتولومی جامعه شناس پزشکی در این باره گفت: علاقه ناگهانی به مواردی مانند ویروس ها و اپیدمی ها در مردم کوچه و خیابان می تواند به پردازش ماجرا یاری کند.

وی اضافه نمود: صحبت کردن در خصوص این موارد می تواند استرس را کاهش داده و باعث تشریک مساعی میان جامعه وحشت زده گردد. بنابراین افزایش تقاضا برای دیدن فیلم های مربوط به اپیدمی تنها تماشای یک فیلم نیست.

بیمارستان مرکزی شهر ووهان چین مرکز انتشار ویروس کرونا- بیشتر بیماران با تلفن همراه فیلمهای مربوط به بیماری داده یا بازی هایی در این زمینه انجام می دهند /عکس: خبرگزاری فرانسه

در 8 سال گذشته Plague Inc یکی از محبوب ترین بازی های موبایل مرتبط با شیوع بیماری های گذشته بوده است. کاربران نیز در بازی برای کنترل بیماری کوشش می نمایند.

گروه ان دمیک کریشن به عنوان سازنده بازی در این باره گفت که دانلود این بازی در طول پوشش خبری بیماری هایی مانند ویروس کرونا و ابولا افزایش یافته است.

ین شرکت در بیانیه ای گفت: در زمان شیوع ویروس و اپیدمی ها با افزایش دانلودهای خود روبه رو هستیم. در این مواقع مردم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوع بیماری و درک پیچیدگی های بیشتر ویروسی هستند.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: لطفا به خاطر داشته باشید Plague Inc یک مدل علمی از شیوع یک بیماری نیست و تنها یک بازی کامپیوتری است و شیوع کرونا در حال حاضر یک نمونه حاد اپیدمی است و زندگی مردم زیادی را تحت تاثیر قرار داده است.

در سال گذشته یک کانال آموزشی یوتویوب به نام اکسترا کریدیت که هر چهارشنبه به نقد و معرفی بازی ها می پردازد، به مناسبت صدمین سالگرد اپیدمی آنفلوانزا یک انیمیشن 7 قسمتی را تهیه و به نمایش درآمد. بیماری آنفلوآنزا برای اولین بار در سلال 1918 ظهور کرد و تا به امروز باعث مرگ میلیون ها نفر شده است.

رابرت راث یکی از نویسندگان هنگ کنگی این کانال در این باره گفت: برنامه کانال یوتویوبی پس از شیوع ویروس کرونا، مجددا پربازدید شده و بیشتر مخاطبان آن در جنوب شرقی آسیا هستند.

او اضافه نمود: از اوایل ماه ژانویه 100 هزار بازدید به تعداد بازدیدهای برنامه آنلوانزا اضافه شده و مجموع بازدیدهای آن را به 330 هزار رسانده است. چنین آماری برای یک برنامه 2 ساله در یوتیوب چشمگیر است.

مقابله دسته جمعی

نت فلیکس نیز از افزایش نمایش سریال پاندمیک یا اپیدمی مرگبار از اوایل ژانویه در سیستم خود اطلاع داد. نت فلیکس در حقیقت یک شبکه و شرکت پشتیبانی از محصولات رسانه ای و فیلم است. در بعضی از این فیلم ها به چگونگی آمادگی جهان با ویروس ها می پردازند.

شری فینک به عنوان روزنامه نگار و تهیه نماینده این سریال در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: مردم می گویند مستندات این سریال در زمانی مناسب به جهانی واقعی آمده است.

--

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا چیست؟/ راه های پیشگیری از آن

اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا (فیلم)

اورژانس تهران آماده مقابله با ویروس کرونا/ کمبود لباس و تجهیزات نداریم

--

منبع: عصر ایران

به "از شیوع تا اپیدمی مرگبار ، تغییر ذائقه مردم دنیا در تماشای فیلم و بازی های کامپیوتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شیوع تا اپیدمی مرگبار ، تغییر ذائقه مردم دنیا در تماشای فیلم و بازی های کامپیوتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید