افزایش دوام و کاهش وزن سازه ها با الکترود های جوشکاری نانویی ممکن شد

به گزارش وبلاگ مونوپاد، مدیر فراوری یه شرکت نانویی گفت: به علت استحکام جوش های ایجاد شده با الکترود های این شرکت، در عین افزایش دوام جوش، با کاهش تعداد لایه های جوشکاری وزن سازه کاهش محسوسی پیدا می نماید.

افزایش دوام و کاهش وزن سازه ها با الکترود های جوشکاری نانویی ممکن شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ مونوپاد، حامد پارسائیان، مدیر فراوری شرکت توسعه فناوری های پیشرفته مواد نانوساختار نماد می گوید: الکترود های جوشکاری حاوی مواد نانوساختار منجر به جوش هایی با استحکام بالاتر می گردد از این رو به تعداد لایه های کمتری از جوش احتیاج بوده و این کار موجب کاهش وزن سازه می گردد. این ویژگی در حوزه هایی نظیر ساخت پره ها اهمیت زیادی دارد.

پارسائیان می افزاید: ما سه نوع الکترود برای مقاومت در برابر ضربه، سایش و ضربه/سایش فراوری می کنیم و در حال حاضر این الکترود ها وارد بازار شده اند. در الکترود های معمولی از کرم یا کاربید کرم استفاده می گردد که ما فرمولاسیون ویژه ای برای ساخت الکترود ارائه کردیم که مصرف ترکیبات کرم در الکترود کم شده و در عین حال عملکرد بهبود قابل توجهی پیدا می نماید. ما با ارائه نسل جدیدی از الکترودها، طیف وسیعی از سختی را برای مشتریان ارائه می دهیم. حتی این امکان وجود دارد که متناسب با احتیاج مشتری محصولی را طراحی کنیم. این کار برای راه آهن اجرا شده و الکترود هایی برای سوزن های ریلی طراحی و فراوریشده که تست های خود را با موفقیت پشت سرگذاشته است و در حال حاضر تست های میدانی این الکترود ها در شرایط آب و هوایی مختلف در حال اجرا است.

شرکت توسعه فناوری های پیشرفته مواد نانوساختار نماد ظرفیت فراوری 300 تن در سال الکترود جوشکاری نانو را داشته و در حال حاضر حجم فراوری سالانه تقریبا 120 تن در سال است. این الکترود ها در کارخانه های مختلفی از جمله شرکت تخته فشرده ممتاز گلستان، مجموعه سیمان بنوید و شرکت صنایع ریخته گری ایران مورد استفاده قرار گرفته است. چندین ماه کار با این الکترود ها نشان می دهد که عمر سایش در محصول ایجاد شده نسبت به جوشکاری های معمولی ارتقا قابل توجهی پیدا نموده است.

سیم جوش های توپودری در مقایسه با الکترود های دستی از نرخ رسوب گذاری بسیار بالاتری برخوردار بوده و بعلاوه نسبت به آن ها حرارت بسیار کمتری فراوری می نمایند. با یک بار جوشکاری با این سیم جوش ها می توان به حدی از سختی رسید که با الکترود های جوشکاری معمولی احتیاج به سه بار جوشکاری است تا آن اندازه سختی به وجود آید. سیم جوش های توپودری شرکت توسعه فناوری های پیشرفته مواد نانوساختار نماد از رقت پایینی برخوردار هستند به این معنا که با زیرلایه ممزوج نمی گردد و سختی در تمام کل سطح جوشکاری یکسان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش دوام و کاهش وزن سازه ها با الکترود های جوشکاری نانویی ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دوام و کاهش وزن سازه ها با الکترود های جوشکاری نانویی ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید