برگزاری بزرگترین بازارچه موقت صنایع دستی دنیا در ایران

به گزارش وبلاگ مونوپاد، در 31 استان کشور ایران، بزرگ ترین بازارچه موقت صنایع دستی دنیا به صورت هم زمان از 27 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 برپا می گردد.

برگزاری بزرگترین بازارچه موقت صنایع دستی دنیا در ایران

پویا محمودیان مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی با شرکت در برنامه زنده شبکه خبر سیما از برگزاری بزرگ ترین رویداد خرده فروشی صنایع دستی در روزهای نوروز اطلاع داد و گفت:

این رویداد بزرگ در 31 استان کشور به صورت هم زمان از 27 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 برگزار می گردد.

او اضافه نمود:

هنرمندان بومی و محلی در استان های مختلف با عرضه آثار خود در این بازارچه ها، خاطرات دلنشینی را برای گردشگران و مسافران رقم می زنند، بعلاوه این بازارچه ها در رونق گرفتن اقتصاد محلی بسیار اثرگذار است.

پویا محمودیان اضافه نمود:

در ایام نوروز 96 تعداد غرفه های بازارچه های نوروزی در سراسر کشور 7200 غرفه بود و مقرر شده است در سال 97، 7700 غرفه در سراسر کشور برپا گردد که برپایی این تعداد غرفه عرضه صنایع دستی در نوع خود بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین بازارچه موقت صنایع دستی دنیا در ایام نوروز در ایران برپا می گردد، اعلام کرد:

در بازارچه های نوروزی سال 96، بیش از 42 میلیارد تومان صنایع دستی به فروش رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 32 درصد افزایش داشته است.

محمودیان اعلام نمود:

این بازارچه ها علاوه بر منافع و مزایای مالی، جنبه ترویجی و فرهنگ سازی حوزه صنایع دستی را نیز تقویت می نمایند و اقتصاد محلی را رونق می بخشند.

مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی اضافه نمود:

پیش بینی می گردد اقبال عمومی از بازارچه های صنایع دستی در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش قابل توجهی داشته باشد.

محمودیان با اشاره به دیگر برنامه های این معاونت برای ایام نوروز، ادامه داد:

کارگاه گردی از دیگر برنامه های ما در ایام نوروز است، این برنامه از سال گذشته کلید خورد و با توجه به استقبال مخاطبان، مقرر شد سال جاری نیز کارگاه گردی صنایع دستی برگزار گردد، بعلاوه چاپ و توزیع کاتالوگ ها و بروشورهایی با مضمون معرفی صنایع دستی و فروشگاه هایی که نشان اعتماد دارند در دستور کار این معاونت واقع شده است.

او گفت:

بازارچه های صنایع دستی در 675 محل در سراسر کشور برپا خواهد شد، در هر استان با توجه به ظرفیت های حوزه صنایع دستی، تعداد بازارچه ها تعیین می گردد، سال گذشته استان گیلان بیشترین بازارچه را داشت و استان مازندران نیز با توجه به اینکه میزبان گردشگران بیشتری است، بیشترین فروش صنایع دستی را به خود اختصاص داد.

او توضیح داد:

در 9 ماهه اول سال جاری براساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران بدون احتساب فرش و زیورآلات، 208 میلیون دلار صنایع دستی به خارج از کشور صادر شده که این رقم نسبت به سال گذشته 68 درصد رشد داشته است.

محمودیان اضافه نمود:

اطلاعات مربوط به محل های برپایی بازارچه های صنایع دستی در سراسر کشور از 15 اسفند بر روی سایت رسمی سازمان میراث فرهنگی قابل ملاحظه خواهد بود.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "برگزاری بزرگترین بازارچه موقت صنایع دستی دنیا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری بزرگترین بازارچه موقت صنایع دستی دنیا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید