معرفی شرکت هواپیمایی ایندیگو

به گزارش وبلاگ مونوپاد، آشنایی با شرکت هواپیمایی ایندیگو

با یکی از ایرلاین های مقرون به صرفه قیمت دنیا که در کمترین زمان ممکن پله هایموفقیت و توسعه را پیمود آشنا شوید، شرکت هواپیمایی ایندیگو(IndiGo). شرکت هواپیمایی ایندیگو، یکی از ایرلاین های کشور هند است و از زمانی که تاسیس شده است، بهحدود 40 نقطه دنیا، اقدام به انجام پروازهای مقرون به صرفه قیمت برای مقاصد مختلف کرده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و اطلاعات ضروری برای مسافران این ایرلاین هندی را آنالیز کنیم.

معرفی شرکت هواپیمایی ایندیگو

آشنایی با تاریخچه شرکت هواپیمایی ایندیگو

در ابتدای معرفی شرکت هواپیمایی ایندیگو باید بگوییم که، این ایرلاین که به اصطلاح مقرون به صرفه قیمت(low-cost airline) نیز هست در سال 2006 به عنوان یک شرکت خصوصی تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در شهر گورگان است و بیش از 39 درصدر از سود سهام بازار را در سال 2017 را در اختیار داشته است. در حال حاضر این شرکت از نظر جا به جایی مسافران در آسیا، رتبه 7 را با پوشش بیش از 41 میلیون مسافر از سال 2016 در اختیار دارد. در حال حاضر این شرکت به 48 مقصد داخلی و بین المللی پرواز دارد. قطب های مرکزی این شرکت هواپیمایی، فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی شهر دهلی، فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی شهر بمبئی و فرودگاه بین المللی نتاجی سوباش چاندرا بوز شهر کلکته، هستند. ایندیگو شروع فعالیت های خود را با خرید هواپیماهای ایرباس شروع کرد. این شرکت اولین هواپیمای ایرباس خود را در 28 ژوئیه سال 2008 تحویل گرفت. اولین پرواز این ایرلاین از دهلی نو به مقصد ایمفال و بعد جزیره گوا بوده است.

این شرکت توانست تا خاتمه سال 2006، 6 هواپیما را به ناوگان هواپیمایی خود اضافه کند. البته این تعداد در سال بعد یعنی سال 2007 به 9 ففرایند هواپیمای دیگر رسید. این شرکت در طول توسعه فرایند کاری خود در دسامبر سال 2010، شرکت ایندیگو به عنوان جایگزینی برای شرکت هواپیمایی هند به عنوان سومین شرکت هواپیمایی با جا به جایی بیش از 17 درصد از مسافران بعد از کینگ فیشر و جت ایرویز شناخته شد. در سال 2011، این شرکت هواپیمایی با قرارداد سفارش چندین ففرایند ایرباس به ارزش 15 میلیارد دلار، در صدر اخبار دنیا نهاده شد. در ژانویه همان سال، پس از گذشت 5 سال از پروازهای این شرکت بالاخره اجازه پرواز های بین المللی برای این شرکت صادر شد و پروازهایایندیگو ایرلاین بیش از پیش شد. البته در آن موقع با این توسعه و پیشرفت سریع در بعضی از محافل هواپیمایی، باعث برانگیخته شدن واکنش های مختلفی گشت. یکی از این واکنش ها این بود که توسعه سریع خطوط هوایی در این مدت کم می تواند بر ایمنی مسافران تاثیر بگذارد.

شرکت ایندیگو در خاتمه ماه مارس سال 2012، یکی از سود آورترین شرکت های هندی بود واز نظر ارزش سهام بازار، دومین شرکت هواپیمایی هند از این منظر شناخته شد. فرایند تغییرات و پیشرفت این شرکت در جهت صعودی خوب پیش رفت و طولی نکشید که این شرکت در آگوست همان سال با پشت سر گذاشتن جت ایر ویز، به بزرگترین شرکت هواپیمایی هند از نظر سودآوری تبدیل شد. در ژانویه سال 2013 این شرکت به عنوان یکی از پر طرفدارترین شرکت های هواپیمایی در آسیا بعد از شرکت هواپیمایی اندونزی نهاده شد. در فوریه همان سال این شرکت برای توسعه پروازهای خود به فکر تاسیس یک شرکت تابعه افتاد تا از این طریق پروازهای مقرون به صرفه قیمت بیشتری داشته باشد. از ماه مارس سال 2014 به بعد شرکت هواپیمایی ایندیگو به عنوان دومین شرکت هواپیمایی آسیایی از نظر فروش پرواز های مقرون به صرفه قیمت شناخته شد. شاید برایتان جالب باشد تا در معرفی شرکت هواپیمایی ایندیگو این نکته را بدانید که این شرکت در ماه اوت سال 2015، بزرگ ترین سفارش تاریخ شرکت ایرباس را با سفارش گذاری 250 ففرایند هواپیمای ایرباس را داشته است. این شرکت در طول 10 سال سعی نموده است با پشتکار تبدیل به یکی از سود آورترین شرکت های هواپیمایی هند گردد.

به عقیده کارشناسان، این ایرلاین با حذف عواملی همانند تجملات اضافی در پرواز، نداشتن جایگاه های کلاس های بالاتر و بعلاوه جایگاه مخصوص فرودگاهی توانسته است تا به الان پیروز گردد تا بیش از 40 درصد ترافیک هوایی هند را در اختیار داشته باشد. شاید باورتان نگردد اما بر طبق گفته آمار، هواپیماهای این شرکت روزانه بیش از 12 ساعت را در پرواز هستند و این تنها حاکی از فعالیت های بسیار این شرکت هوایی دارد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی ایندیگو

نام شرکت هواپیمایی ایندیگو: IndiGo

کد یاتا: 6E

کد ایکائو: IGO

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایندیگو: www.goindigo.in

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایندیگو

کلاس J,C: بیزینس کلاس

کلاس Y: اونومی کلاس و یا کلاس مالی

کلاس W: ترکیبی از کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس است که اشاره پرواز با کلاس پرمیوم دارد.

تمامی کلاس های پروازی ایندیگو به دور از تجملات هستند و به روال پروازهای کم هزینه حتی برای انجام پذیرایی در خلال پرواز، باید هزینه آن از قبل پرداخت شده باشد. در سایت این شرکت می توانید منوی غذا را بازدید نموده و ازبین آن ها غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در هنگان خرید بلیط از قبل آن را داشته باشید. در این منو متوجه خواهید شد که وقتی می گوییم این شرکت تجملات را حذف نموده ایت از چه چیزی صحبت می کنیم. غذاهای این ایرلاین ساندویچ، همبرگر کوچک، نودل، آجیل، کوکی های مختلف، نوشیدنی های سرد و گرم مختلف تشکیل شده است. امکانات جایگاه ها در کلاس های پروازی مختلف طبیعتا فرق دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این شرکت مراجعه فرمایید.

هواپیماهای شرکت هواپیمایی ایندیگو

120 ففرایند ایرباس A320-200

32 ففرایند هواپیمای ایرباس A320neo

3 ففرایند هواپیمای ATR 72-600

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی ایندیگو

  • قبل از خرید بلیط هواپیما و یا رزرو آن از ایندگو حتما تمامی قوانین این ایرلاین را مطالعه بفرمایید.
  • چک این خود را قبل از پرواز می توانید به وسیله برنامه این شرکت بر روی گوشی موبایل خود انجام دهید.
  • اگر نیاز به استفاده از وسایل کمکی و پزشکی دارید، حتما حداکثر تا 48 ساعت قبل از پرواز به این شرکت اعلام کنید.
  • هرگونه مشکل جسمی را که ممکن است در طول پرواز برای خودتان و یا مسافران پرواز مشکل پیش بیاورد را به ایندیگو اعلام کنید.
  • می توانید قبل از سفر خود در طول فرآیند چک این، بدون پرداخت هزینه ای اضافی سفارشات خود و یا جای نشستن و جایگاه خود و یا حتی لگ روم با فضایی بزرگ تر را درخواست دهید.
منبع: الی گشت

به "معرفی شرکت هواپیمایی ایندیگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی ایندیگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید