تحقیقات درباره مشکل ایربگ تاکاتا در آمریکا

به گزارش وبلاگ مونوپاد، خبرگزاری خبرنگاران- بازپرسان ایمنی خودرو در آمریکا تحقیقات تازه ای را درباره 30 میلیون خودرو درباره نقص احتمالی ایربگ های تاکاتا را مورد آنالیز قرار می دهد.

تحقیقات درباره مشکل ایربگ تاکاتا در آمریکا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مونوپاد به نقل از خبرگزاری رویترز ، بازپرسان ایمنی خودرو در آمریکا تحقیقات تازه ای را درباره 30 میلیون خودروی ساخت ده ها خودروساز در این کشور شروع نموده اند که نقص احتمالی باد نماینده ایربگ های تاکاتا را مورد آنالیز قرار می دهد.

نهاد آمریکایی موسوم به اداره ملی ایمنی ترافیک جاده ای روز آدینه یک تحلیل مهندسی درباره حدود 30 میلیون خودروی آمریکایی با مدل 2001 تا 2019 شروع نموده است.

خودروسازان از این تحقیقات مطلع شده اند، اما موضوع هنوز علنی نشده است.

این تحقیقات شامل خودرو های مونتاژ شده در شرکت های هوندا موتور، فورد موتور، تویوتا موتور، جنرال موتورز، نیسان موتور، سوبارو، تسلا، فراری، نیسان موتور، مزدا، دایملر، بی ام دابلیو کرایسلر (که اکنون بخشی از استلانتیس ان وی است)، پورشه کارز، جگوار لندرور (در مالکیت تاتا موتورز) و چند شرکت دیگر می باشد.

این خودروسازان روز یکشنبه از پاسخ به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این باره پیش از علنی شدن گزارش این نهاد در روز دوشنبه امتناع کردند.

این نهاد آمریکایی هم از اظهار نظر در این باره امتناع کرد.

این 30 میلیون خودرو هم شامل خودرو هایی است که هنگام فراوری دارای بادنماینده نصبی بوده و هم بعضی بادنماینده ها که در فراخوان های قبلی مورد استفاده قرار گرفته است.

در دهه گذشته برای بیش از 67 میلیون بادنماینده تاکاتا در آمریکا و بیش از 100 میلیون در دنیا فراخوان داده اند.

این فراخوان بزرگترین فراخوان خودرویی در تاریخ است و دلیل آن این است که این بادنماینده ها ممکن است در موارد نادر تکه های فلز را به صورت مرگباری پرتاب نمایند.

تا به امروز دست کم 28 نفر از جمله 19 نفر در آمریکا بر اثر عملکرد نادرست این دستگاه کشته و 400 نفر دیگر زخمی شده اند.

این 30 میلیون خودرو که بخشی از تحقیقات نو هستند دارای بادنماینده هایی حاوی یک ماده خشک نماینده هستند، اما هنوز هیچ گزارشی از پارگی خودرو در جاده با چنین ماده ای در ایربگ ها گزارش نشده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک جاده ای گفت دلیل انفجار متورم نماینده ها که موجب فراخوان 67 میلیون متورم نماینده شد خرابی پیشران خودرو بعد از قرار گرفتن طولانی در معرض نوسانات دمای زیاد و رطوبت می باشد.

این نهاد همه بادنماینده های فاقد ماده خشک نماینده را ملزم به فراخوان نموده است.

در آمریکا 16 فوتی در خودرو های هوندا، 2 فوتی در فورد و یک فوتی در بی ام دابلیو اتفاق افتاده و 9 فوتی دیگر خودرو های هندا در مالزی، برزیل و مکزیک روی داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تحقیقات درباره مشکل ایربگ تاکاتا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات درباره مشکل ایربگ تاکاتا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید