سردرگمی داوطلبان آزمون دستیاری نتیجه ورود آن ها به باند های نامرغوب است ، نهاد های مسبب تعویق آزمون خود جوابگوی داوطلبان باشند

به گزارش وبلاگ مونوپاد، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت گفت: نهاد هایی که سبب تعویق آزمون دستیاری پزشکی شده اند خود جوابگوی داوطلبان باشند.

سردرگمی داوطلبان آزمون دستیاری نتیجه ورود آن ها به باند های نامرغوب است ، نهاد های مسبب تعویق آزمون خود جوابگوی داوطلبان باشند

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ مونوپاد، اگر تعطیلات عید نوروز در فروردین ماه را نیز محاسبه کنید، اکنون هشت ماه از اولین اعتراض داوطلبان چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی می گذرد. آزمونی که با اعتراض داوطلبان به عدم رعایت فاصله قانونی 9 ماه میان اعلام منابع این آزمون در 31 شهریورماه و اولین تاریخ زمان برگزاری این آزمون در اسفند ماه 99 تقریبا پای تمام ارگان های حکوتی از قوه قضائیه گرفته تا مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری را به این آزمون باز کرد.

وزارت بهداشت که به هیچ عنوان قصد زیر بار رفتن بر قانونی که خود نوشته بود را نداشت، نهایتا با گسترش اعتراضات دانشجویان تصمیم گرفت تا زمان برگزاری این آزمون را آن هم نه به دلیل رعایت فاصله قانونی بلکه شرایط ویژه کرونا از 7 اسفند ماه 99 به 20 فروردین ماه 1400 موکول کند. با وجود تعویق یک ماه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی از سوی وزارت بهداشت داوطلبان دست از اعتراض بر نداشتند و خواهان رعایت قانون و رسیدگی به تخلفات وزارت بهداشت شدند؛ به طوری که شکایت خود را به دیوان عدالت اداری بردند. این نهاد نظارتی نیز پس از آنالیز های صورت گرفته انتها در 24 اسفند ماه 99 طی دادنامه ای دستور توقف عملیات اجرایی برگزاری آزمون دستیاری تخصصی دوره چهل و هشتم را تا تعیین و تکلیف نهایی صادر کرد.

اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه از اعلام تعویق این آزمون، داوطلبان با اعتراض به اینکه وزارت بهداشت ما را در سردرگمی قرار داده و هنوز هیچ خبری از زمان دقیق برگزاری این آزمون نداده است، خواهان رسیدگی مسئولان شدند.

مرضیه نجومی، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت در این باره گفت: شکایت داوطلبان به ارگان های مختلف سبب شد تا اکنون داوطلبان در سردرگمی که از آن یاد می نمایند، قرار گیرند و این در حقیقت عواقب کاری است که نموده اند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به هیچ عنوان قصد نداشت که داوطلبان در سردرگمی قرار گیرند به همین عنوان از ابتدا اعلام نمود که آزمون دستیاری پزشکی در اسفند ماه برگزار گردد. اما از آنجایی که داوطلبان وارد شبکه ها و باند های نامرغوب شدند، برگزاری این آزمون را با مشکل روبه رو کردند. این رویه سبب شده است تا این مسائل برای دانشجویان به وجود آید به عبارتی دود کاری که انجام داده اند اکنون به چشم خودشان می رود.

نجومی با بیان اینکه برگزاری آزمون دستیاری پزشکی را از دست وزارت بهداشت خارج نموده اند، اظهار کرد: اکنون باید نهاد هایی که سبب این تعویق ها شده اند، خود جوابگوی داوطلبان باشند.

دبیر شورای آموزش پزشکی در انتها اعلام نمود: هنوز هیچ تاریخی به عنوان زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی تعیین نشده است. داوطلبان باید منتظر باشند تا پس از تکمیل آنالیز های وزارت بهداشت در مورد زمان برگزاری این آزمون، اطلاعیه تاریخ دقیق برگزاری آزمون دستیاری پزشکی به وسیله مرکز سنجش و آموزش پزشکی اعلام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سردرگمی داوطلبان آزمون دستیاری نتیجه ورود آن ها به باند های نامرغوب است ، نهاد های مسبب تعویق آزمون خود جوابگوی داوطلبان باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی داوطلبان آزمون دستیاری نتیجه ورود آن ها به باند های نامرغوب است ، نهاد های مسبب تعویق آزمون خود جوابگوی داوطلبان باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید