سونی با راه اندازی Sony Mobility از ورود جدی به صنعت خودرو اطلاع داد

به گزارش وبلاگ مونوپاد، سونی با معرفی واحد حمل ونقل و طرح مفهومی خودروهای سری ویژن-اس میخواهد به طور جدی روی صنعت خودروهای الکتریکی و خودران تمرکز کند.

سونی با راه اندازی Sony Mobility از ورود جدی به صنعت خودرو اطلاع داد

در طول ارائه اصلی سونی (Sony) در نمایشگاه CES 2022 این شرکت خودروی ویژن اس (Vision S) را که سال گذشته شاهد بودیم، به همراه یک خودروی شاسی بلند مفهومی تازه به تازه با نام ویژن اس 02 (Vision-S 02) معرفی کرد.

این بار اما شگفتی بزرگ شروع به کار سونی موبیلیتی (Sony Mobility) است؛ یک شرکت تازه که بر روی خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد نمود. در حالی که صنعت فناوری چندین سال روی این موضوع تمرکز نموده است که آیا اپل خودروی الکتریکی فراوری خواهد نمود یا نه، سونی پیش از این یک نمونه اولیه مملو از فناوری های تازه معرفی نموده است و اکنون یک گام هم فراتر می رود.

سونی چندین ویدیوی نمایشی را منتشر نموده است که هر دو نمونه اولیه ویژن-اس در آن ها دیده می شوند. بعضی از این ارائه ها لحظاتی از سبک زندگی بی نقصی را که این خودروها می توانند بخشی از آن باشند، نشان می دهند. بعضی دیگر طراحی رابط کاربری را به نمایش می گذارند یا آزمایش رانندگی از راه دور را با یاری شبکه 5G که ارتباط آنی توکیو و آلمان را ممکن می سازد، نشان می دهند.

هنوز کاملا تعیین نیست که آیا همه این طراحی ها منجر به این می گردد که روزی شاهد عرضه یک خودرو با برند سونی باشیم یا نه اما واضح است که این شرکت چشم اندازی برای آینده خودروهای الکتریکی و خودران دارد.

کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) رئیس و مدیرعامل شرکت گفت: ما در حال آنالیز عرضه تجاری خودروی الکتریکی سونی هستیم. در این آنالیز احتمالا سونی در پی این موضوع است که یک شرکت تفریح خلاق، چگونه می تواند حمل ونقل را بازتعریف کند.

در رونمایی سال گذشته از ویژن-اس، سونی درباره قابلیت های خود با حسگرها صحبت کرد و خواهیم دید که چگونه از مزیت فناوری در صنعت خودرو استفاده می نماید. در سال 2021 این شرکت هم مانند خودروسازان در مواجهه با کمبود تراشه دچار مشکلاتی شد اما اینکه آیا میخواهد به ,نوان یک رقیب تمام عیار به فراوریکنندگان خودرو بپیوندد یا در پی مشارکت برای فراوری خودرو است، چیزی است که هنوز تعیین نیست.

عکس کاور: رونمایی از کانسپت خودروهای الکتریکی ویژن اس سونی

Credit: Sony

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی با راه اندازی Sony Mobility از ورود جدی به صنعت خودرو اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی با راه اندازی Sony Mobility از ورود جدی به صنعت خودرو اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید