طرز تهیه آش انار

به گزارش وبلاگ مونوپاد، آش انار مخصوص شب یلدا یکی از غذاهاییه که اگه تا به حال نخورده باشین هم با اومدن اسمش می تونین تصور کنین که چقدر خوشمزه و لذیذه. دستور پخت آش انار یه کم متفاوت و البته خیلی آسونه.

طرز تهیه آش انار

به گزارش وبلاگ مونوپاد به نقل از ایران کوک ،همه می دونید که شب یلدا طولانی ترین شب ساله. چیزی که میتونه دورهمی یه شب طولانی رو گرم و دلنشین تر کنه خوراکی های مخصوص شب یلداست که همه مون کلی عاشقشون هستیم. از میوه های جذاب گرفته تا دسرهای خوشمزه و انواع غذاهای سنتی ایرانی.

مواد لازم آش انار

برنج1 پیمانه
سبزی آش(تره.جعفری.گشنیز.نعناع)1 کیلو
لپه1/2 پیمانه
انار دانه شده2 کیلو
پیاز سرخ شده4 قاشق غذاخوری
گوشت چرخ نموده500 گرم
گلپر2 قاشق غذاخوری
روغن3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه آش انار

  1. ابتدا لپه را به همراه پیاز سرخ و تفت داده شده، 5 پیمانه آب و کمی نمک و فلفل درون قابلمه بریزید و بگذارید تا لپه کمی بپزد. سپس برنج شسته شده را داخل لپه هایی که کمی پخته شده بریزید و اجازه دهید برنج کاملا پخته گردد.
  2. گوشت چرخ نموده را با 2 پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل مخلوط نموده و با دست به شکل کوفته قلقلی شکل دهید. گوشت قلقلی ها را درون کمی روغن سرخ نموده و سپس آن ها را داخل آش بریزید.

  3. سبزی مخصوص آش را پاک نموده، خوب بشویید و سپس خرد کنید. سبزی آش خرد شده را به مایه آش اضافه نمایید و اجازه دهید آهسته بجوشد تا آش خوب جا بیافتد. (بایستی برنج آش کاملا بپزد و لعاب بیندازد).

  4. در اواخر پخت دانه های انار را داخل آش بریزید و در سرانجام گلپر را نیز اضافه کنید. آش انار مخصوص شب یلدا شما آماده می باشد. آش را درون ظرف مناسب سرو نموده و روی آن را با دانه های انار تزئین کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه آش انار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آش انار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید