فراخوان شرکت جنرال موتورز برای خودروهای برقی

به گزارش وبلاگ مونوپاد، شرکت جنرال موتورز برای بیش از 68 هزار خودروی برقی فراخوان صادر نموده تا دلیل آتش سوزی در باتری های این خودرو را آنالیز کند.

فراخوان شرکت جنرال موتورز برای خودروهای برقی

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از انگجت، شرکت جنرال موتورز برای 68هزار و 677 خودروی برقی بولت فراخوان صادر نموده که از این تعداد 50هزار و 900 دستگاه در آمریکا هستند. به گفته کارشناسان، گزارش 5 مورد آتش سوزی باتری های این خودرو بین 2017 تا 2019 میلادی دلیل این فراخوان است و شرکت تصمیم دارد با این روش، تحقیقات بیشتری انجام دهد.

طبق گزارش های موجود این خودروساز بعضی عناصر یکسان در آتش سوزی ها ردیابی نموده است از جمله منشا ایجاد آنها در یک واحد LG Chem و همچنین سطح شارژ خودرو.

این فراخوان شامل خودروهای برقی بولت 2020 نمی گردد زیرا ترکیبات شیمیایی باتری آنها ارتقا یافته است. جنرال موتورز سعی دارد با دستکاری در نرم افزار ثابت(سفت افزار) بولت ظرفیت شارژ را به 90 درصد محدود کند و از این طریق ریسک آتش سوزی را کاهش دهد. آپدیت نرم افزار ثابت احتمالا از 17 نوامبر فراهم می گردد. البته این شرکت خودروسازی باید در 2021 میلادی راه حلی تاثیرگذارتر برای رفع کردن چالش بیابد.

آتش سوزی باتری خودروهای برقی پدیده عجیب یا تازه ای نیست. در حال حاضر تحقیقاتی برای آنالیز آتش سوزی در خودروهای تسلا در جریان است. از سوی دیگر آئودی و دیگر خودروسازان نیز برای بعضی خودروهایشان فراخوان صادر نموده اند. البته تعداد خودروهای فراخوان شده جنرال موتورز از بقیه خودروسازان بیشتر است.

منبع: اقتصاد ایران

به "فراخوان شرکت جنرال موتورز برای خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان شرکت جنرال موتورز برای خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید