فناوری های جدیدی که سفر را آسان تر می کنند

به گزارش وبلاگ مونوپاد، میراث آریا/ این خبر پیرامون فناوری های جدیدی که سفر را آسان تر می کنند، برای شما نگارش شده است.

فناوری های جدیدی که سفر را آسان تر می کنند

فناوری سفر یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف کاربرد فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و راهکار های فناوری مشابه در زمینه های گردشگری، مسافرت و میهمان نوازی استفاده می شود. فناوری هتل و گردشگری ممکن است برای کمک به مشاغل و کارمندان آنها، بهبود تجربه سفر برای مشتریان یا هر دو در نظر گرفته شود.

در نهایت، اهداف یا انگیزه های پیاده سازی فناوری سفر شامل اتوماتیکسازی سفر و فرآیندهای مرتبط، صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه ها و ایجاد یک تجربه سفر یکپارچه تر برای مصرف کنندگان است. این فناوری را می توان برای بهبود تجربه مشتری قبل، حین و بعد از سفر به کار گرفت.

چرا فناوری سفر برای مشاغل فعال در صنعت گردشگری و سفر مهم است؟

فناوری سفر می تواند به کسب و کارها کمک کند تا فرآیندهای خود را ساده کنند یا حتی فرآیندهایی را که بطور سنتی به مشارکت فعال انسان نیاز دارند، اتوماتیک کنند. این بطور بالقوه می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا نیازهای کارکنان را کاهش دهد، هزینه ها را کاهش دهد و اندازه درآمدی را که تولید می کند افزایش دهد و منجر به بهبود نتایج مالی شود.

علاوه بر این، فناوری می تواند از طریق بهبود دقت و راحتی به کسب و کارها کمک کند، در حالی که بطور همزمان به کاهش یا حذف خطای انسانی کمک می کند. با این حال، ضروری است که همیشه با آخرین فرایندهای فناوری گردشگری همراه باشید تا از بهترین راهکار ها استفاده شود و سایر مشاغل مزیت رقابتی کسب نکنند.

چرا باید با آخرین فرایندهای فناوری گردشگری و سفر همراه باشید؟

کسب و کارها باید همیشه با آخرین فرایندهای فناوری سفر همراه باشند، زیرا رقبای اصلی شما نیز همین کار را خواهند کرد. این به این معنی است که اگر به آنها اجازه دهید فناوری نو را در حالی که روی پیروزیت های خود هستید بپذیرند، مزیت قابل توجهی را برای آنها به ارمغان می آورید و این بویژه اگر این فناوری برای منفعت مشتریان طراحی شده باشد صادق است.

براساس مقاله فناوری های نوی که سفر را آسان تر می کنند باید بدانید که با ظهور فرایندها و تثبیت فناوری نو، مشتریان شروع به انتظار سطح مشخصی از تجربه می کنند و راحتی مرتبط را می خواهند. اگر کسب و کار شما نتواند این انتظارات را برآورده کند، این احتمال وجود دارد که مشتریان احساس ناامیدی کنند. این می تواند به نوبه خود منجر به بررسی های منفی و آسیب به معروفیت شما شود.

در عین حال، همگام شدن با فرایندهای فناوری سفر و گردشگری نیز می تواند به کارمندان کمک کند و ممکن است استخدام را آسان تر کند، زیرا نامزدها مایلند با نوترین ابزار کار کنند، بخصوص اگر بتواند استرس را کاهش دهد.

کدام تحولات مسئول آخرین فرایندهای فناوری سفر هستند؟

یک فرایند را میتوان به عنوان یک توسعه کلی در یک زمینه خاص یا به عنوان یک تغییر کلی در رفتار تعریف کرد. در میهمان نوازی، تعدادی از عوامل مسئول تغییرات در رفتار مصرف کننده هستند و بنابراین، مسئول بسکمک از فرایندهای فناوری سفر هستند که در حال حاضر مرتبط تر هستند.

فناوری های نوظهور از جمله جستجوی صوتی، واقعیت مجازی و افزوده، فناوری تشخیص چهره، و اینترنت اشیا، منجر به استفاده از بلندگوهای هوشمند در هتل ها، تورهای واقعیت مجازی از شرکت های مسافرتی و روش های نو و یکپارچه برای چک کردن شده است. بدون نیاز به صف و صحبت با کارکنان پذیرش.

براساس مقاله فناوری های نوی که سفر را آسان تر می کنند باید بدانید که در زندگی شخصی ، ما بطور فزاینده ای از پرداخت های بدون تماس، جستجوی صوتی و راهکار های تلفن همراه استفاده می کنیم، بنابراین منطقی است که فرایندهای فناوری گردشگری از همین الگوی اساسی پیروی کرده باشند. همه گیری COVID-19 همچنین به تسریع برخی از این رفتارها کمک کرد و در عین حال نیاز به راهکار هایی مانند تمیز کردن روبات ها را افزایش داد. فرایندهای کلیدی فناوری در صنعت گردشگری و سفر را کشف کنید:

فرایندهای فنی عمومی و مرتبط با کووید

ما نوترین فرایندهای فناوری در گردشگری و سفر را همراه با فرایندهای فناوری که به عنوان پاسخی به تغییر رفتار مصرف کننده به دلیل ویروس کووید عمل می کند، جمع آوری کردیم.

جستجوی صوتی و کنترل صوتی

تلفن های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و دستیارهای هوش مصنوعی همگی به افزایش ارتباط جستجوی صوتی تا آنجا که به فرایندهای فناوری در صنعت سفر مربوط می شود، کمک کرده اند. بطور خاص، تعداد فزاینده ای از مشتریان سفر از جستجوی صوتی برای یافتن و رزرو بلیط هواپیما، اتاق هتل و تجربیات سفر استفاده می کنند.

بنابراین، بسیار مهم است که وب سایت خود را با در نظر گرفتن جستجوی صوتی طراحی کنید تا بتوانید از این فرایند سرمایه گذاری کنید.

علاوه بر این، کنترل صوتی نیز نقش رو به رشدی در تجربیات واقعی سفر ایفا می کند. در اتاق های هتل، دستگاه های کنترل شده با صدا را میتوان برای کنترل روشنایی و گرمایش داخل اتاق ها یا برای بدست آوردن اطلاعات توریستی بدون نیاز به صحبت با یکی از کارکنان استفاده کرد. این احتمالاً به توسعه در سایر زمینه های صنعت نیز ادامه خواهد داد.

روبات ها

فناوری روباتیک یکی از هیجان انگیزترین انواع فناوری سفر است و به طور مداوم در حال پیشرفت است. برای مثال، در داخل هتل ها، روبات ها در نقش های دربان مانند استفاده شده اند که به استقبال میهمانان هنگام ورود و ارائه اطلاعات کمک می کنند. برخی از هتل ها استفاده خود را بیشتر توسعه داده اند و آنها را در نظافت و جابجایی چمدان ها درگیر کرده اند.

در رستوران ها، روبات ها بطور بالقوه می توانند نقشی در تهیه غذا و سرویس غذا داشته باشند. در فرودگاه ها، میتوان از آنها برای شناسایی سلاح های مخفی استفاده کرد، در حالی که برخی از سازندگان از روباتیک برای ایجاد کیف چمدانی استفاده می کنند که هوشمندانه شما را دنبال می کند. علاوه بر این، آژانس های مسافرتی از روبات ها برای غربالگری اولیه استفاده می کنند و زمان انتظار را برای مشتریان سازنده تر می کنند.

مانند بسکمک دیگر از فرایندهای فناوری در صنعت سفر، استفاده از روبات ها در واکنش به کووید در واقع افزایش یافته است، به خصوص که آنها پتانسیل کاهش تماس انسان با انسان را دارند.

پرداخت های بدون تماس

یکی دیگر از اشکال مهم فناوری سفر، توانایی پذیرش پرداخت های بدون تماس است. این به شرکت های مسافرتی اجازه می دهد تا پرداخت ها را بسیار سریع تر پردازش کنند، از جمله در شرایطی که مشتریان به پول نقد یا کارت اعتباری یا نقدی خود دسترسی ندارند. همچنین می تواند تجربه مشتری را افزایش دهد، زیرا باعث صرفه جویی در زمان می شود.

در دسترس بودن پرداخت های بدون تماس به عنوان یک راحتی شروع شد، اما در پی همه گیری ویروس کرونا به عنوان بخش کلیدی بازاریابی گردشگری ظاهر شد. با توجه به نگرانی مسافران در مورد شیوع ویروس، بسکمک از آنها تمایلی به پرداخت پول نقد ندارند. استفاده از پرداخت های بدون تماس تا حد امکان می تواند از کارکنان شما نیز محافظت کند.

واقعیت مجازی (VR)

واقعیت مجازی یک فناوری در حال ظهور در تعدادی از بخش های مختلف بوده است، اما نقش آن در صنعت گردشگری بسیار مهم است. به هر حال، این امکان را برای مسافران فراهم می کند تا مکانهای دور را از آسایش خانه خود تجربه کنند و می تواند تفاوتی در تکمیل رزرو در نهایت باشد.

با استفاده از تورهای VR، مشتریان می توانند همه چیز را از تورهای هتل ها و رستوران های مجازی گرفته تا مکان های دیدنی، پارک های ملی یا حتی فعالیت های خاص تجربه کنند. تعامل و غوطه ور شدن همچنین می تواند به شما کمک کند تا یک مزیت رقابتی نسبت به رقبایی که هنوز از این نوع گرایش های فناوری حدبیشتر استفاده را نمی کنند، داشته باشید. بیشتر تورهای VR یا تورهای 360 اکنون با مرورگرهای وب رایج سازگار هستند و می توانند به کسانی که به دلیل کووید تمایلی به سفر ندارند کمک کنند تا مزایا را واضح تر ببینند.

روبات های چت هوش مصنوعی

چت روبات های مجهز به هوش مصنوعی می توانند یکی از معقول ترین سرمایه گذاری های فناوری سفر باشند، زیرا این روبات های چت می توانند بدون توجه به در دسترس بودن کارکنان، پاسخ های سریع به سوالات را به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته در اختیار مشتریان قرار دهند. این می تواند برای برآورده کردن انتظارات فعلی در مورد خدمات مشتری ضروری باشد.

بطور معمول، این چت روبات ها هنگام پاسخ دادن به سوالات رایج که دارای پاسخ های استاندارد هستند، در بهترین حالت خود هستند. با این حال، پیشرفت فناوری هوش مصنوعی به این معناست که چت روبات های مدرن بطور مداوم بهبود می یابند، زیرا تعاملات بیشتری دارند. آنها همچنین می توانند بویژه در پاسخ به سؤالات مربوط به سیاست های COVID و اقدامات ایمنی یا بهداشتی خوب باشند.

اقدامات امنیت سایبری

امنیت سایبری یک حوزه تمرکز اصلی برای کسانی است که در نقش های مدیریت سفر هستند، زیرا شرکت های این صنعت به طور فزاینده ای در معرض خطر حملات سایبری هستند و همچنین در برابر نقض داده ها از انواع دیگر آسیب پذیرتر هستند. شرکت های مسافرتی یک هدف اصلی هستند، زیرا افراد زیادی را استخدام می کنند و به داده های مشتریان فراوانی دسترسی دارند.

برخی از بزرگ ترین تهدیدات در این زمینه شامل حملات فیشینگ و حملات باج افزار است، اگرچه اتکای مدرن به داده ها همچنین شرکت ها را در معرض خطر خطای انسانی ناشی از کارمندان خود قرار می دهد. این نیاز به سرمایه گذاری در آموزش امنیت سایبری و راهکار های سخت افزاری و نرم افزاری مختلف برای ایمن نگه داشتن کسب و کار شما دارد. همچنین رعایت آخرین مقررات و رعایت قوانین حفاظت از داده ها مهم است.

اینترنت اشیا (IoT)

یکی از هیجان انگیزترین فرایندهای نوظهور فناوری سفر، اینترنت اشیا (IoT) است که شامل اتصال مبتنی بر اینترنت بین دستگاه های روزمره است که به آن ها امکان ارسال و دریافت داده ها را می دهد. در حال حاضر نمونه هایی از نقش آن را در صنعت سفر و گردشگری می بینیم و این تنها در حال افزایش است.

به عنوان مثال، فناوری اینترنت اشیاء را می توان در اتاق های هتل مورد استفاده قرار داد تا دستگاهی را به مشتریان ارائه دهد که به همه چیز از چراغ ها، بخاری ها و تهویه مطبوع متصل می شود و اجازه می دهد همه از یک مکان کنترل شوند. این در حالی است که در فرودگاه ها میتوان کیف های چمدانی را با سنسورهایی نصب کرد که هنگام عبور مسافران به آنها هشدار می دهد.

فناوری تشخیص

در نهایت، فناوری شناسایی به دلیل پتانسیل آن برای از بین بردن اصطکاک از خرید و ایجاد تعاملات یکپارچه، در این لیست از فرایندهای کلیدی فناوری جالب توجه است. این فناوری خود شامل تشخیص اثر انگشت، تشخیص چهره، اسکن شبکیه چشم و شناسه های بیومتریک مختلف است.

چنین فناوری در حال حاضر در برخی از هتل ها استفاده می شود تا امکان دسترسی به اتاق ها از طریق اثر انگشت یا امکان چک اوت های نیمه بدون تماس را فراهم کند. با این حال، در آینده، امید می رود که این فناوری بتواند به مشتریان این امکان را بدهد که صرفاً با عبور از خروجی، هزینه وعده های غذایی را در رستوران هتل پرداخت کنند.

واقعیت افزوده (AR)

واقعیت افزوده شبیه واقعیت مجازی است، اما شامل تقویت محیط واقعی یک فرد به جای جایگزینی آن است. یکی از مهم ترین نکات مثبت این گرایش تکنولوژیکی این است که ارزان تر از VR است و کاربران فقط به یک گوشی هوشمند یا تبلتی نیاز دارند که به اینترنت دسترسی داشته باشد.

از طریق پوشش های گرافیکی، کسانی که در صنعت گردشگری فعالیت می کنند می توانند تجربه مشتری را تا حد زیادی افزایش دهند و اطلاعات ارزشمند یا حتی سرگرمی خالص را به مشتریان ارائه دهند. به عنوان مثال، برنامه ها می توانند به عکس ها اجازه دهند از طریق فیلترها و جلوه ها افزوده شوند. جزئیات مربوط به مقاصد محلی همچنین می تواند زمانی که مشتری تلفن هوشمند خود را به سمت آنها نشانه می گیرد، نمایش داده می شود و اطلاعاتی را در زمان دقیقی که مرتبط تر است ارائه می دهد.

هوش مصنوعی (AI)

به غیر از روبات ها، هوش مصنوعی به روش های دیگری نیز استفاده می شود. شاید واضح ترین کاربرد در صنعت سفر و گردشگری برای اهداف خدمات مشتری باشد، زیرا چت بات ها توانایی ارائه زمان پاسخ سریع به مسائل یا پرس و جوها را دارند. همچنین قادر است بطور مداوم از تعامل با مشتریان بیاموزد.

علاوه بر این، هتل ها و سایر شرکت های فعال در صنعت گردشگری می توانند از هوش مصنوعی برای مرتب سازی دقیق و مداوم داده ها استفاده کنند. می تواند در مورد عملکرد تجاری یا فرایندهای مرتبط با رضایت مشتری نتیجه گیری کند و حتی موجودی ها را هوشمندانه مدیریت کند.

داده های بزرگ

در مدیریت مدرن گردشگری، کلان داده یک واقعیت زندگی است و تقریباً همه شرکت هایی که پیروز هستند از تکنیک های جمع آوری داده های خود استفاده می کنند. یکی از بزرگترین کاربردهای این داده ها، بهبود شخصی سازی است، شرکتهای مسافرتی از اطلاعاتی که جمع آوری می کنند برای ایجاد تنظیمات خاص در پیشنهادات خود استفاده می کنند.

یکی دیگر از کاربردهای ارزشمند داده ها، تجزیه و تحلیل عملکرد فعلی کسب و کار است. بطور خاص، صاحبان هتل ها می توانند از داده های بزرگ برای اهداف مدیریت درآمد استفاده کنند، از نرخ های اشغال تاریخی و سایر فرایندهای گذشته برای پیش بینی بهتر سطوح تقاضا استفاده کنند. زمانی که تقاضا قابل پیش بینی باشد، قیمت گذاری و استراتژی های تبلیغاتی نیز می توانند بهینه شوند.

منبع: همگردی

به "فناوری های جدیدی که سفر را آسان تر می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های جدیدی که سفر را آسان تر می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید