طراحی گرافیکی و چاپ

تحصیل دکتری در سوئد 2022 ، شرایط و مدارک اپلای

در این مطلب به تحصیل دکتری در سوئد می پردازیم که بی تردید یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا بوده و از نظر کیفیت و امکانات آموزشی در زمرهٔ بالاترین استانداردهای دنیای قرار می گیرد. این وایکینگ های مدرن از مجهزترین آزمایشگاه ها و لابراتوارهای تحقیقاتی...

9 اسفند 1400

برگزاری بزرگترین بازارچه موقت صنایع دستی دنیا در ایران

در 31 استان کشور ایران، بزرگ ترین بازارچه موقت صنایع دستی دنیا به صورت هم زمان از 27 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 برپا می گردد.

2 اسفند 1400

تولید نانوتراشه برای بازتعریف وظایف سلول های بدن

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یکی از قابل توجه ترین پیشرفت های پزشکی در دو دهه گذشته، توانایی استفاده از سلول های بالغ تخصصی و تبدیل آنها به سلول های بنیادی غیرتخصصی موجود در بافت جنینی بوده است. این سلول های بنیادی پتانسیل درمانی بالایی دارند...

22 دی 1400

نمایش اولئانا تمدید شد

پیرو استقبال خوب مخاطبان، نمایش اولئانا به مدت سه شب تمدید شد.

14 آبان 1400

عدالت در تخصیص منابع حوزه سلامت

بحث در باب امکان و امتناع تحقق عدالت و هم تحدید معنای آن به مقدار مناسبات اجتماعی قدمت دارد. دو تلقی عمده در میان متألهان همیشه رواج داشته است. گروهی بر این باور بوده اند که عدالت، مفهومی درون دینی

8 آبان 1400

سیتارابین (CYTARABIN)

موارد منع مصرف: حساسیت شدید دارویی و مهار و ناتوانی مغز استخوان و افرادی که واکسن زنده دریافت نموده اند.

22 مهر 1400

هشدار پزشکان درباره مصرف زیاد قهوه

محققان دانشکده پزشکی آیکان، هشدار دادند: مصرف اندازه زیاد قهوه روزانه ممکن است خطر ابتلا به گلوکوم (آب سیاه) را برای کسانی که دارای استعداد ژنتیکی برای فشار چشم بالاتر هستند، بیش از سه برابر افزایش دهد.

16 مرداد 1400

راه اندازی نخستین آزمایشگاه نسل چهارم هوشمندسازی کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

خبرنگاران/اصفهان تفاهم نامه راه اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0 در کشور میان شرکت فولاد مبارکه، دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت ایریسا و با حمایت ویژه شرکت فولاد مبارکه به امضا رسید.

9 مرداد 1400

8 راهکار ساده و روزمره برای بهبود سلامتی

در این مطلب شما را با 8 عادت روزمره صحیح که تاثیر مثبتی روی سلامتی جسم و روح دارند، آشنا می کنیم.

1 بهمن 1399

ناسا برای نخستین بار در سطح آفتابی ماه آب کشف کرد

به نظر می رسد منظومه شمسی هنوز ناگفته های زیادی برای بشر دارد. در ماه گذشته بود که کشف فسفین در سیاره ناهید خبرساز شد و اکنون ناسا از کشف آب در سطح آفتابی ماه خبر داده است که نشان می دهد احتمالا آب بر روی ماه محدود به مناطق تاریک و سرد نیست.

13 آذر 1399

سودان تجهیزات نظامی برای نیروهای خلیفه حفتر فرستاد

روزنامه لیبیا آبزرور چاپ لیبی نوشت، رئیس شورای انتقالی سودان تسلیحات و تجهیزات نظامی برای فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی ارسال کرد.

13 شهریور 1399

پیشرفت 90 درصدی ساخت تونل ضدعفونی کننده و کنترل دما، جذب طرح های برون دانشگاهی به 3 میلیارد ریال رسید

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با بیان اینکه ساخت ونتیلاتور (دستگاه تنفّس مصنوعی) در مرحله پذیرش و انعقاد قرارداد قرار گرفته است از پیشرفت 90 درصد ساخت تونل ضدعفونی کننده و کنترل دمای بدن در این دانشگاه اطلاع داد.

8 مرداد 1399

این فیلم از شوکران هم تلخ تر است، عبور بی سر و صدا از یک خط قرمز

خبرنگاران-گروه فرهنگ و هنر: فیلم سینمایی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه کنندگی جمال ساداتیان که سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دریافت کرد این روزها در سینماهای کشور در حال نمایش است.

17 اردیبهشت 1399

تشخیص ویروس با استفاده از اتصال مدار ژنی به الکترود

محققان کانادایی تراشه ای حاوی الکترود های بسیار کوچک ساختند که در آن برای تشخیص، مقادیر بسیار کمی از ویروس استفاده شده است.

10 اسفند 1398

اقدام دانشگاه معتبر کره شمالی برای پذیرش دانشجویان خارجی بیشتر

روزنامه طرفدار پیونگ یانگ که در ژاپن به چاپ می رسد، گفت که دانشگاه کیم ایل سونگ، معتبرترین دانشگاه کره شمالی در زمینه آموزش عالی قصد دارد تا از طریق گسترش مطالعات مهم و اساسی به استقبال پذیرش دانشجویان خارجی برود.

18 دی 1398

کتاب بخوانیم؛ کافکا در کرانه و سه شنبه ها با موری

خبرنگاران: در این مطلب از سری کتاب بخوانیم سه اثر ادبی داریم: یک رمان بسیار مشهور از نویسنده محبوب ژاپنی، یک رمان روانکاوانه و نوآر از نویسنده ای آمریکایی و یک اثر ادبیِ غیر داستانی در قالب خاطرات و رهنمود هایی در باب زندگی. در بخش غیرادبی دو کتاب خواندنی...

16 دی 1398

اهدای 12 میلیارد ریال کتاب به کتابخانه های استان ها در هفته کتاب

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 12 میلیارد ریال کتاب به مناسبت فرارسیدن بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در سراسر کشور اهدا و توزیع می گردد.

9 دی 1398