فراوری 234 محصول در حوزه تجهیزات پزشکی به وسیله دانش بنیان ها

به گزارش وبلاگ مونوپاد به نقل از معاونت علمی و فناوری، ضرورت حمایت از فراوری محصولات ایران ساخت در بعضی عرصه های فناورانه و صنایع راهبردی بیشتر نمایان است. حوزه هایی که بیشترین مقدار واردات را دارند و ارز زیادی از کشور خارج می نمایند. یکی از این عرصه های فناورانه به حوزه تجهیزات پزشکی و وسایل کاربردی در نظام بهداشت و درمان مربوط می گردد. عرصه ای که با فراوری 234 محصول دانش بنیان در جهت توسعه یافتگی قرار گرفته است.

فراوری 234 محصول در حوزه تجهیزات پزشکی به وسیله دانش بنیان ها

بر اساس آخرین آمار ارائه شده مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا امروز 234 محصول ایران ساخت در حوزه وسایل و تجهیزات پزشکی فراوری و ثبت شده و در مراکز درمانی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته است.

محصولاتی چون پمپ سرنگی دوگانه فوق دقیق، پانسمان های نوین زخم، بندآورنده های خونریزی و محلول های ضدعفونی کننده بر پایه نانو نقره، سیمیلاتور و تجهیزات مرتبط، طراحی، ساخت و توزیع دستگاه های پزشکی نوآورانه در زمینه چشم پزشکی، ﯾﺨﭽﺎل ﻓﺮﯾﺰر ﻧﮕﻬﺪاری دارو و ﻣﻮاد آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ، خدمات مهندسی پزشکی و مهندسی برق الکترونیک و مهندسی مکانیک و فراوری تجهیزات پزشکی، طراحی، ساخت، فراوری، توسعه، بهبود و ارائه خدمات ادوات، تجهیزات و سامانه های مقدار گیری متغیرهای محیطی و ابزار دقیق و غیره که به بازار داخلی متصل شده و به درمان بیماران یاری نموده اند.

این تجهیزات و ملزومات پزشکی برترین گزینه برای دور زدن تحریم های پزشکی هستند. با تقویت و حمایت از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان می توان به ناکارآمدی و بی نتیجه کردن تحریم ها دست یابیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری 234 محصول در حوزه تجهیزات پزشکی به وسیله دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 234 محصول در حوزه تجهیزات پزشکی به وسیله دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید