خبرنگاران 522 دستگاه واگن باری و مسافری در اراک فراوری شد

به گزارش وبلاگ مونوپاد، اراک - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک از فراوری 522 دستگاه انواع واگن باری و مسافری در این واحد صنعتی در امسال اطلاع داد و گفت: این محصولات از سوی شرکت های بهره بردار در خطوط ریلی کشور به کار گرفته شده اند.

خبرنگاران 522 دستگاه واگن باری و مسافری در اراک فراوری شد

محمدرضا مختاری روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ مونوپاد، اضافه نمود: 514 دستگاه از واگن های فراوری شده در شرکت واگن پارس اراک باری و هشت دستگاه دیگر نیز مسافری هستند که همه آنها به شرکت های بهره بردار تحویل شده است.

وی با بیان اینکه رکورد فراوری واگن بعد از 21 سال شرکت واگن سازی اراک شکسته شد، گفت: بیشترین آمار فراوری واگن ثبت شده در شرکت واگن پارس اراک با فراوری 500 واگن در سال 1377 ثبت شده که این رکورد سال جاری با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی شکسته شد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اضافه نمود: براساس برنامه ریزی های پنج ساله، فراوری 2 هزار و 500 دستگاه واگن از سال 1396 در این واحد فراوریی کلید خورد که تا کنون 100 درصد مطابق برنامه های از پیش معین شده، اجرا شده است.

مختاری گفت: فراوری 500 دستگاه انواع واگن سال جاری در واگن پارس اراک هدفگذاری شده بود که با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی شرکت های بهره بردار و عدم حمایت تسهیلاتی از سوی بخش دولتی، دست یابی به این هدف بعید به نظر می رسید اما با تقویت روحیه جهادی پرسنل و رایزنی های کارگشایی مدیریت، 22 دستگاه واگن بیشتر از میزان برنامه ریزی، فراوری شد.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته مقرر شد از محل منابع تبصره 18 قانون بودجه تسهیلاتی ویژه به تعدادی از شرکت های بهره برداری واگن پرداخت گردد اما تا کنون این امر محقق نشده و فراوری 522 دستگاه واگن در این شرایط اقدام مهمی محسوب می گردد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک ضمن قدردانی از استاندار مرکزی و نمایندگان مردم در خانه ملت به دلیل پیگیری مسائل واگن پارس، اعلام کرد: در صورت پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه به شرکت های بهره بردار، امکان فراوری 700 دستگاه واگن در این واحد فراوریی وجود دارد.

مختاری اضافه نمود: فراوری 522 دستگاه واگن در شرکت واگن پارس اگرچه یک رکورد افتخارآمیز محسوب می گردد اما چندان مورد رضایت مدیریت این واحد فراوریی نیست چرا که فراوری 514 واگن باری تنها 50 درصد و فراوری هشت واگن مسافری کمتر از 10 درصد ظرفیت اسمی واگن پارس است.

وی ادامه داد: مسائل اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه در سال های اخیر توان اقتصادی شرکت های بهره بردار را به شدت کاهش داده و در صورت پرداخت نکردن تسهیلات بخش دولتی امکان خرید واگن از سوی آنها وجود ندارد، بنابراین با توجه به فرسودگی ناوگان ریلی کشور و احتیاج جدی به نوسازی آن، دولت باید حمایت اقتصادی از این شرکت ها را در دستور کار قرار دهد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک تاکید نمود: فراوری واگن های باری با ارزش اضافه نموده پایین تنها جوابگوی هزینه های جاری شرکت است و برای توسعه همه جانبه صنعت ریلی کشور باید زمینه فراوری هر چه بیشتر واگن های مترو و مسافری و لوکوموتیو که ارزش اضافه نموده بالایی دارند، در این واحد واگن سازی فراهم گردد.

مختاری اعلام کرد: اولین سری از واگن های حمل بالاست(فله بر) که یکی از کاربردی ترین واگن ها در افزایش سرعت عملیات ساخت خطوط راه آهن است، در واگن پارس فراوری و تحویل شرکت های بهره برداری شد.

وی ادامه داد: همچنین سال جاری قرارداد فراوری لوکوموتیو(پارس 33) بعد از 15 سال در شرکت واگن پارس اراک منعقد شد که پیش بینی می گردد در خردادماه سال آینده تکمیل و تحویل شرکت بهره بردار گردد.

شرکت واگن پارس اراک واحد فراوریی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال 1354 شروع به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست.

کارگاه های فراوریی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده و به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی فراوریات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون 12 هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن های باری کشور)، 400 دستگاه واگن مسافربری و ترنست و 300 واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک فراوری شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 522 دستگاه واگن باری و مسافری در اراک فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 522 دستگاه واگن باری و مسافری در اراک فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید