صالحی: دانشگاه بهترین نوع سرمایه گذاری است و نباید به عنوان هزینه دیده گردد ، بودجه 300 میلیارد تومانی دانشگاه شریف در امسال

به گزارش وبلاگ مونوپاد، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دانشگاه به عنوان بهترین نوع سرمایه گذاری است و نباید به عنوان هزینه به آن نگاه کرد.

صالحی: دانشگاه بهترین نوع سرمایه گذاری است و نباید به عنوان هزینه دیده گردد ، بودجه 300 میلیارد تومانی دانشگاه شریف در امسال

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ مونوپاد،صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در همایش ماموریت شریف که امروز به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: دانشگاه شریف تا به امروز 17 رییس داشته و سال 54 تاسیس شد که هر کدام از روسای دانشگاه کار های مهمی در این دانشگاه رقم زده اند.

وی اضافه نمود: مسئله نوع نگاه به دانشگاه است که بعضی دانشگاه را محل هزینه و بعضی محل سرمایه گذاری می دانند و متاسفانه این دو نوع نگاه است در صورتی که بنا به گفته رهبر انقلاب باید دانشگاه محل سرمایه گذاری باشد نه اینکه هزینه ای برای بودجه بدانیم.

صالحی یادآور شد: دانشگاه شریف حدود 11 هزار دانشجو دارد و تفکیک دانشجویان این دانشگاه با دانشگاه mit است و حدود 450 عضو هیات علمی در شریف داریم و 1200 دانشجوی دکترا و 2600 دانشجوی ارشد مشغول تحصیل هستند.

صالحی ادامه داد: 73 هزار دلار برای یک دانشجوی دکترا در هر ترم احتیاج است که از دانشگاه mit فارغ التحصیل شوند. دانشگاه صنعتی شریف قابل مقایسه با دانشگاه های برتر جهان است. اما بودجه سال 99 این دانشگاه 300 میلیارد تومان است، اما دانشگاه mit بودجه آن در سال یک و نیم میلیارد دلار است، اما ما حداکثر برای شریف 20 میلیارد دلار هزینه می کنیم که این معین می نماید که سالانه 200 دانشجوی دکترا تربیت می نماید و نشان میدهد که دانشگاه محل هزینه نیست. باید قدردان آموزش عالی و سیستم آموزشی کشور باشیم.

وی افزود:ما در بحث صنعت موشک فکرش را نمی کردیم به اینجا برسیم ویا مسئله هسته ای بتوانیم تمامی کشفیات ابن علم را برسیم. صنعت هسته ای کشور جز کشور های سرآمد است. در این 40 سال اخیر همه کشور ها پیشرفت کردند، اما شرایط کشور ما متفاوت است.

صالحی گفت: ما 40 سال است برای استقلال سیاسی هزینه می دهیم و با وجود محدودیت ها توانستیم به این پیشرفت ها برسیم. آموزش عالی توانسته زیر ساخت های آموزشی نیروی انسانی فراهم کند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت:همه پیشرفت های ما به صورت بومی شکل می گیرد شاید در صنعت قدری عقب باشیم، اما از نظر علمی و فناوری قابل مقایسه نیستیم و نسبتا خوب پیشرفت کردیم، اما این به مفهوم رضایت کامل نیست.تعداد 500 شرکت دانش بنیان و شرکت های رشد و فناوری زیادی تاسیس شده و گلوله برف ایجاد شده و تبدیل به بهمن علمی خواهد شد. البته دشمن این ها رافهمیده و دائم برای ما مشکل ایجاد می نماید. اما جمهوری اسلامی برای دشمنانش یک مجهول است و نمی دانند در چه شرایط در مقابل ایران قرار خواهند گرفت. در فناوری کوانتومی ما جز کشور های پیشتاز هستیم.دانشگاه یک محل سرمایه گذاری است و بهترین نوع سرمایه گذاری است.

وی یادآور شد: نباید گفت که نوشتن مقاله صرف صحیح نیست، باید این حرکت ایجاد گردد و به جهت درستی راهنمایی گردد و به طرف احتیاج های جامعه برود. مقاله صرفا بی ارزش نیست، اما اینکه چه زمانی کاربردی گردد مهم است.خوشبختانه مقالات ما کابردی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صالحی: دانشگاه بهترین نوع سرمایه گذاری است و نباید به عنوان هزینه دیده گردد ، بودجه 300 میلیارد تومانی دانشگاه شریف در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی: دانشگاه بهترین نوع سرمایه گذاری است و نباید به عنوان هزینه دیده گردد ، بودجه 300 میلیارد تومانی دانشگاه شریف در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید