طرز تهیه حلوای سیب و دارچین

به گزارش وبلاگ مونوپاد، اگر شما از آن دسته آدم های خوش سلیقه ای هستید که هوادار پای سیب و دارچین هستند، بی شک باید این حلوا را امتحان نمایید. مدت زمان آماده سازی این حلوا حدودا 55 دقیقه می باشد و برای سرو 8 نفر مناسب خواهد بود.

طرز تهیه حلوای سیب و دارچین

بعضی از خواص و فواید سیب به توضیح زیر می باشد

  • سیب پخته شده با حرارت ملایم تقویت کننده معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن است. البته حتما از ظرف لعابی یا تفلون استفاده کنید زیرا به این طریق پکتین و ویتامین های آن حفظ می گردد .
  • سیب دارای مقدار زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن یاری می نماید که کلسیم غذاهای دیگر را نیز بهتر جذب کند.
  • شیرینی طبیعی موجود در سیب به آهستگی وارد خون می گردد و به حفظ قند خون و ثبوت سطح انسولین در بدن شما یاری می نماید. در نتیجه بدن شما احساس سیر بودن بیشتری خواهد نمود، دقیقا بر خلاف خوراکی های غیرطبیعی دیگر که مواد قندی در آن ها بسیار زیاد است و گرسنگی های بسیار سریع را به دنبال دارد . با توجه به این مسئله سیب گزینه مناسبی برای وعده های افطار و سحر می باشد.
  • با خوردن سیب به طور منظم می توانید از مبتلا شدن به دیابت و مسائل دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کنید. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می نماید. در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن کارکرد ویژه ای دارد .

مواد لازم جهت تهیه حلوا سیب و دارچین

سیب قرمز6-7 عدد
شکر5-6 قاشق غذاخوری
آب1 قاشق غذاخوری
روغن یا کره2 قاشق غذاخوری
دارچین1 قاشق مربا خوری
وانیل1/4 قاشق مرباخوری
بادام پرک و پسته (برای تزئین)به میزان لازم

طرز تهیه حلوای سیب و دارچین

1- سیب ها را شسته، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد نمایید.

2- کره و یا روغن را روی حرارت متوسط قرار دهید و سیب ها را درون روغن به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

3- زمانی که سیب ها نرم شد، حرارت را کاهش دهید و یک قاشق غذا خوری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه دیگر تفت بخورند.

4- به یاری پشت قاشق غذا خوری آغاز به نرم کردن سیب ها کنید. در صورت تمایل می توانید همه مواد را نرم نکنید و اجازه دهید تکه هایی از سیب درون حلوا بماند.

5- در این مرحله باید شکر را اضافه نمایید. در ساختار اصلی دستور این حلوا از یک پیمانه شکر یاد شده است ولی پیشنهاد وبلاگ مونوپاد به شما 5 قاشق غذا خوری شکر می باشد. البته این کاملا به شیرینی سیب های شما بستگی خواهد داشت. در صورت تمایل می توانید از شکر قهوه ای استفاده نمایید.

6- در این مرحله دارچین را اضافه کنید. ترکیب دارچین و سیب مزه بی نظیری ایجاد می نماید.

7- وانیل را هم در این مرحله بیفزایید و حلوا را تا یکدست شدن کامل به خوبی مخلوط کنید.

8- حرارت را افزایش دهید (حرارت متوسط) و به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که اصطلاحا حلوا قوام آید. در صورت تمایل می توانید از آجیل های مختلف در این حلوا استفاده کنید. پیشنهاد وبلاگ مونوپاد به شما مغز گردو خرد شده و یا کشمش می باشد.

9- حلوا را به ظرف دیگری منتقل کنید و به ضخامت یک سانتی متر پهن نمایید.

تزیین حلوای سیب و دارچین

برای تزیین حلوای سیب از بادام پرک شده و پسته می توانید استفاده کنید و در نهایت در اندازه های دلخواه برش زده و در ظرف سرو قرار دهید.

جهت آشنایی با طرز تهیه پای سیب و دارچین به سایر مقالات بخش آشپزی وبلاگ مونوپاد مراجعه فرمایید.

منبع: setare.com

به "طرز تهیه حلوای سیب و دارچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلوای سیب و دارچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید