گران قیمت ترین رستوران های دنیا کدامند؟

به گزارش وبلاگ مونوپاد، بسیاری از مردم تمایل دارند تا در حین سفر خود، رستوران های مختلف را هم امتحان نمایند و هزینه زیادی را صرف این کار می نمایند. به نظر شما گران ترین رستوران های جهان در کجا واقع شده اند؟ آیا می توانید حدس بزنید که یک وعده غذا در این رستوران ها چقدر می تواند هزینه بر باشد؟

گران قیمت ترین رستوران های دنیا کدامند؟

هر کسی غذای خوب و تجربه صرف یک شام خوب را دوست دارد. اما این سؤال مطرح است که آیا شما حاضر هستید پول زیادی را در گران قیمت ترین رستوران های دنیا صرف کنید؟ بعد از فهمیدن این که یک فرد چه میزان پول باید در این رستوران ها صرف کند، به احتمال زیاد قدردان غذای کم هزینه خود خواهید بود. در این مقاله 25 رستوران گران قیمت دنیا معرفی شده است که حتما باید آن ها را امتحان کنید.

25. میز سرآشپز در آشپزخانه بروکلین (Chefs Table at Brooklyn Fare)

رستوران Chefs Table at Brooklyn Fare در نیویورک آمریکا واقع شده است. هزینه یک وعده غذا در این رستوران برای هر شخص 306 دلار است. این تنها رستوران سه ستاره میشلین (three-Michelin star) در بروکلین و بسیار گران قیمت است. فقط 18 جایگاه در دسترس برای صرف غذا دارد. سرآشپز یک منوی 15 بخشی را ارائه می دهد که به طور عمده شامل غذاهای فرانسوی و ژاپنی است.

24. لارپِژ (LArpegè)

رستوران LArpegè اولین ستاره میشیلین خود را در سال 1996 گرفت. اما پس از گذشت 21 سال، هنوز هم شایستگی این مقام را دارد. تخم مرغ گرم و سرد (hot-cold egg) آن ها بسیار معروف است و 400 دلار دارد. این رستوران در پاریس فرانسه واقع شده است.

23. فرابنفش (Ultraviolet)

رستوران Ultraviolet در سال 2012 به وسیله سرآشپزی فرانسوی به نام پائول پَریت (Paul Pairet) تأسیس شد که تجربه یک شام واقعی را به شما ارائه می دهد. نمایشی از نورها، موسیقی مضمون و به نمایش درآوردن نام غذاها روی میز شام ازجمله ویژگی های این رستوران است که بسیار مجذوب کنندهیت دارد. صرف غذا در اینجا 450 دلار دارد. این رستوران در شانگهای، چین قرار داد.

22. رستوران گای ساوُوی در پاریس (Restaurant Guy Savoy De Paris)

مالک رستوران Restaurant Guy Savoy De Paris سرآشپز سه ستاره ای به نام گای ساووی است. او به این مشهور است که هیچ گاه ناامید نمی گردد (بعلاوه ممکن است شما او را به عنوان معلم گُردن رَمزی (Gordon Ramsay) هم بشناسید). این رستوران در پاریس، فرانسه واقع شده است. هزینه صرف یک وعده غذا در این رستوران، 525 دلار است.

21. هرتوگ ژان (Hertog Jan)

رستوران Hertog Jan در بروخه ، بلژیک، واقع شده است. هزینه صرف غذا در اینجا به ازای هر نفر، 275 دلار است. هرتوگ ژان از مواد اولیه بسیار عالی که در مزرعه خودش می کارد، در غذاهایش استفاده می نماید.

20. دِلیبریه (De Librije)

رستوران De Librije در زووله (Zwolle) و در کشور هلند واقع شده است. صرف غذا در این رستوران 290 دلار دارد. این رستوران متعلق به سرآشپز جانی بوئر (Jonnie Boer) و همسرش تریس بوئر (Thérèse Boer) است. آن ها غذاهای مدرنی را که از محصولات منطقه ای و فصلی تهیه شده است، در منوی خود ارائه می دهند.

19. شلاس شاواشتاین (Schloss Schauenstein)

رستوران Schloss Schauenstein در فورستناو (Furstenau) و در کشور سوئیس واقع شده است. هزینه صرف غذا در این رستوران 355 دلار است. این رستوران درون قلعه ای مربوط به قرن 18 واقع شده است و تزئیناتی قرون وسطایی دارد.

18. میشل براس تویا (Michel Bras Toya)

رستوران Michel Bras Toya در شهر تویا و کشور ژاپن واقع شده است. هزینه صرف غذا در اینجا به ازای هر نفر، 410 دلار است. این رستوران خوراک های فرانسوی را با ترکیبی از غذاهای ژاپنی ارائه می دهد. و چشم اندازی حیرت انگیز از دریاچه آتش فشانی تویا (the volcanic Lake Toya) دارد.

17. جول روبوچون (Joël Robuchon)

رستوران Joël Robuchon در لاس وگاس، آمریکا، واقع شده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 230 دلار است. در سال 1989، گُلت میلا (Gualt Millau)، راهنما و کیفیت سنج رستوران های فرانسوی، به سرآشپز جول روبوچون عنوان سرآشپز قرن را اعطا کرد.

16. فرنچ لاندری (French Laundry)

رستوران French Laundry در یونت ویل (Yountville)، آمریکا، واقع شده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 297 دلار است. این رستوران غذاهای رنگارنگ آمریکایی را عرضه می نماید و از مرغوب ترین مواد اولیه در غذاهای خود استفاده می نماید.

15. پِر شِی (Per Se)

رستوران Per Se در منهَتن آمریکا واقع شده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 325 دلار است. این رستوران در سال 2004 افتتاح شده است و غذاهای متنوعی را به مهمانان خود ارائه می دهد.

14. میسوگوئیگاوا (Misoguigawa)

میسوگوئیگاوا Misoguigawa در 3 شهر از شهرهای ژاپن به نام اوزاکا، کوب و کیوتو شعبه دارد. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 270 دلار است و برای این که یک وعده غذای کامل (غذایی که از بخش های متنوعی مانند پیش غذا، غذای اصلی و... تشکیل شده است) و تجملی آن ها را تهیه کنید، باید حداقل از 5 روز قبل آن را سفارش داده باشید!

13. لُپِره کَتِلان (Le Pré Catelan)

رستوران Le Pré Catelan در مرکز پارک بوئیز دو بولونیه (the Bois de Boulogne park)، فرانسه، واقع شده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 255 دلار است. این رستوران شیک برای سرو غذاهایش به شکل های هیجان انگیز معروف است.

12. بژ (Beige)

رستوران Beige در سال 2004 به وسیله سرآشپزی مشهور به نام آلن دوکاس (Alain Ducasse) و شَنِل (Chanel) در توکیو، کشور ژاپن افتتاح شد! هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 259 دلار است. در آنجا غذاهای فرانسوی که با مواد اولیه فصلی ژاپنی تهیه شده است، سرو می گردد.

11. گُردُن رَمزی (Gordon Ramsay)

صاحب رستوران Gordon Ramsay سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف به نام گُردُن رَمزی است. این رستوران از سال 2001 تا به امروز سه ستاره میشلن دست پیدا نموده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 355 دلار است. این رستوران در لندن، انگلستان، واقع شده است.

10. رستوران لو موریس (Restaurant Le Meurice)

با الهام گرفتن از ورسای (Versailles)، رستوران فوق العاده لوکس Restaurant Le Meurice با لوسترهایی کریستالی، برنزی و مرمرین تزئین شده است. ایت رستوران در پاریس واقع شده است و هزینه صرف غذا به ازای هر نفر، 524 دلار است.

9. رستوران زیر آبی ایتاآ (Ithaa Undersea Restaurant)

به نقل از the New York Daily Newsدر سال 2014، این مکان به عنوان زیباترین رستوران در دنیا برگزیده شد. با ایتاآ صرف غذایی عجیب و هیجان انگیز را تجربه می کنید. این رستوران در 5 متری از سطح آب اقیانوس هند قرار گرفته است و چشم اندازی زیبا از تپه های مرجانی را ارائه می دهد. ایتاآ در مالدیو واقع شده است و هزینه صرف غذا در آن به ازای هر نفر، 500 دلار است.

8. آلن دوکاس در دورچستر (Alain Ducasse at the Dorchester)

رستوران Alain Ducasse at the Dorchester در لندن، انگلستان، واقع شده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 343 دلار است. در آنجا غذاهایی نفیس ازجمله منوی ترافل سیاه دارای 7 قسمت، سرو می گردد که بسیار مجذوب کننده است.

7. آراگاوا (Aragawa)

در سال 2006، مجله فورب (Forbes)، آراگاوا Aragawa را به عنوان گران قیمت ترین رستوران انتخاب کرد. با وجود این که هم اکنون دیگر در این مقام قرار ندارد، ولی هنوز هم جزو لیست 10 رستوران برتر دنیا است. این رستوران تنها گنجایش 22 نفر را دارد که این خود بیان گر این است که رزرو آنجا ماه ها طول می کشد. این رستوران در توکیو، ژاپن، واقع شده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 370 دلار است.

6. رستوران کریسیِر (Restaurant Crissier)

در سال 2013، سرآشپز بِنوآ وُآلر (Benoit Violer) به عنوان سرآشپز سال در سوئیس برگزیده شد و از گُلت میلا (Gualt Millau)، یک راهنمای معتبر رستوران های فرانسوی، نمره 19 از 20 را گرفت. رستوران Restaurant Crissier در کریسیِر، سوئیس، واقع شده و هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 415 دلار است.

5. خانه پِلازا آتِنی (Plaza Athénéé Maison)

رستوران دیگری که به آلن دوکاس تعلق دارد، خانه پِلازا آتِنی (Plaza Athénéé Maison) است. این رستوران یکی از برترین سروهای غذا را ارائه می دهد. منوی آن متشکل از مواد اولیه نادری است و از آنجایی که در یکی از زیباترین شهرهای دنیا واقع شده است، طبیعی است که گران قیمت هم باشد. این رستوران در پاریس، فرانسه، واقع شده و هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 550 دلار است.

4. اوراساوا (Urasawa)

رستوران Urasawa در بِوِرلی هیلز (Beverly Hills)، آمریکا، واقع شده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 488 دلار است. این رستوران 30 غذای مختلف را ارائه می دهد، ولی رزرو کردن در آنجا کار راحتی نیست. این رستوران فقط گنجایش 10 نفر را دارد.

3. کیچو (Kitcho)

این رستوران با غذای مخصوصش به نام کیاسِکی (the high temple of kaiseki)، یک وعده غذای کامل دارای بخش های مختلف که با مرنام چای ژاپنی شروع می گردد، شناخته می گردد. غذاها در کیچو Kitcho خارق العاده هستند. این رستوران در کیوتو واقع شده است و هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 600 دلار است.

2. ماسا (Masa)

در منهتن، نیویورک واقع شده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 585 دلار است. ماسا Masa گران قیمت ترین رستوران موجود در آمریکا است.

1. ساب لیموشِن (Sublimotion)

در ایبیزا (Ibiza)، اسپانیا، واقع شده است. هزینه صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، 1٬850 دلار است! ساب لیموشِن Sublimotion گران قیمت ترین رستوران موجود در سراسر دنیا است. هر جایگاه آن می تواند به مقدار 12 مهمان ظرفیت داشته باشد. این رستوران 15 الی 20 وعده غذا، موسیقی، پایکوبی و نمایش را ارائه می دهد.

منبع: کجارو / list25.com

به "گران قیمت ترین رستوران های دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران قیمت ترین رستوران های دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید