معماری و عمران

زیباترین قلعه های نزدیک شهر مونیخ آلمان

قلعه های شهر مونیخمونیخ به عنوان پاستخت استان بایرن در کشور آلمان بدون شک یکی از محبوب ترین و جالب ترین مراکز تفریحی در دنیا می باشد. این شهر دارای هتل های لوکس، غذاهای معتبر، موزه های زیبا و کلیساهای تاریخی می باشد. از جمله دیگر معروفیت های آن قلعه های...

20 اردیبهشت 1401

خشت سوم کتاب ثبت احوال بافت رونمایی شد

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، خشت سوم کتاب ثبت احوال بافت رونمایی شد.

3 اردیبهشت 1401

بازار تاریخی سمنان تا 10 سال آینده فرو می ریزد!

بازار تاریخی و ثبت شده سمنان به دلیل مشکل آبگرفتگی کانال های آبی که از زیر این بازار می گذرد، در معرض خطر ریزش قرار گرفته است.

20 فروردین 1401

اسامی بازیکنان دعوت شده به چهارمین اردوی آماده سازی تیم ملی کبدی

اسامی بازیکنان دعوت شده به چهارمین اردوی آماده سازی تیم ملی کبدی آقایان اعزامی به نوزدهمین دوره بازی های آسیایی 2022 هانگ ژو چین اعلام شد.

26 بهمن 1400

نظرسنجی: کدام مقصد گردشگری داخلی را برای ماه عسل ترجیح می دهید؟

ماه عسل یکی از به یادماندنی ترین سفرهای زندگی است که زوج های زیادی از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی می نمایند. سوال این هفته نظرسنجی خبرنگاران، در خصوص مقصد گردشگری داخلی محبوب شما برای سفر ماه عسل است. با خبرنگاران همراه باشید.

11 بهمن 1400

چمران: 900 واگن در متروی تهران نیازمند نوسازی است

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در مورد کاهش تعداد قطار مترو در ساعات پرتردد، گفت: مترو پرترددترین وسیله نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور است که با کم و کاستی هایی روبرو است.

8 بهمن 1400

فراوری خودرو به یک میلیون و 200 هزار دستگاه خواهد رسید

به گزارش خبرنگاران، محسن صالحی نیا رئیس سازمان توسعه و نوسازی صنایع کشور در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو گفت: وقتی که هدف کلانی را معین می کنیم باید به فکر اجرایی شدن آن باشیم. یک برنامه کلان تدوین شده بود و در دسترس قرار گرفته بود و آنچه باید اعتراف...

20 آبان 1400

وزیر نیرو: صنایع ملزم به ساخت بلوک کامل نیروگاه سیکل ترکیبی هستند

خبرگزاری خبرنگاران- وزیر نیرو گفت: صنایع در اجرایطرح احداث 10 هزار نیروگاه نو، ملزم به ساخت بلوک کامل نیروگاه سیکل ترکیبی و استفاده از بروزترین توربین ها با بهره وری بالا هستند.

12 آبان 1400

افزایش دوام و کاهش وزن سازه ها با الکترود های جوشکاری نانویی ممکن شد

مدیر فراوری یه شرکت نانویی گفت: به علت استحکام جوش های ایجاد شده با الکترود های این شرکت، در عین افزایش دوام جوش، با کاهش تعداد لایه های جوشکاری وزن سازه کاهش محسوسی پیدا می نماید.

15 مهر 1400

مهاجرت به روسیه ، روش های مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه به نام یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان، روش های مختلفی دارد. علاوه بر متقاضیان سفر به روسیه و علاقمندان طبیعت و فرهنگ غنی این کشور، مهاجرت به روسیه هم طرفداران بسیاری در میان تمام اقشار جامعه دارد. برای آگاهی از روش های مهاجرت به روسیه...

14 مرداد 1400

حریق مرگبار وانت پیکان در جاده خاوران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از حریق مرگبار وانت پیکان در جاده خاوران اطلاع داد.

11 تیر 1400

مراتب ثبت ملی 10 تپه فرهنگی تاریخی و یک میراث صنعتی به استاندار گلستان ابلاغ شد

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه های جداگانه به استاندار گلستان مراتب ثبت ملی 11 اثر فرهنگی تاریخی ابلاغ کرد.

21 اردیبهشت 1400

خبرنگاران ضرورت ایجاد یادمان ملل و بهسازی منظر فرهنگی تخت جمشید

شیراز- خبرنگاران- تمدن های باستانی، سابقه ای دیرینه در طول تاریخ دارند؛ بین النهرین، مصر، چین، یونان، روم و دیگر تمدن ها به ویژه ایران که هر یک شکلی از توسعه جوامع انسانی را در این کره خاکی، یادآور و معرفی می نمایند.

2 فروردین 1400

طرح های ارائه شده تا اردیبهشت سال آینده اجرایی می شوند

شهر: کارگاه مجالی برای طراحان اندیشیدن به فرصت های شهری خیابان ولیعصر به منظور ارائه مبانی فکری و شاکله ایده ها توسط گروه ها، برگزار می گردد و بعد از آن این گروه ها دو هفته فرصت دارند که طرح های خود را ارائه نمایند؛ طرح هایی که تا اواخر اردیبهشت سال آینده...

10 اسفند 1399

مالخواست؛ روستایی خوش آب و هوا اما ناشناخته برای گردشگران، عکس

برای سال ها مالخواست و دیگر روستاهای پشتکوه مازندران چندان برای گردشگران آشنا نبودند، اما چشمه های باداب سورت که کم کم اسم و رسمی به هم زدند و نام شان به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی ایران معروف شد، روستاهای اطراف آن پرمسافرتر شد.

3 اسفند 1399

مرگ سالانه 30 هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه مرگ سالانه 30 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در کشور قابل تامل و تکان دهنده است، تاکید کرد: انجام نشدن محور های مؤثر بر کاهش آلودگی هوای شهر های بزرگ از عدم اولویت و اهمیت موضوع قانون هوای پاک به عنوان...

1 اسفند 1399

با تفریحات رایگان سیدنی آشنا شوید

مکان های دیدنی فراوانی برای بازدید در سیدنی وجود دارد و شاید تصمیم گیری برایتان سخت باشد که از کدام یک شروع کنید یا اینکه چگونه بدون ورشکسته شدن به خانه برگردید! به همین دلیل فهرستی از جاذبه ها و تفریحات رایگان سیدنی را در ادامه برایتان آماده کرده ایم...

11 دی 1399

نرخ رشد اقتصادی اعلام شد

تولید ناخالص داخلی در سه ماه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل 2.8درصد کاهش یافته و تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت با وجود رشدهای بخش کشاورزی و صنعت و معدن، به دلیل افت 1.6درصدی بخش خدمات، منفی 0.6درصد ثبت شده است.

3 دی 1399

الکاظمی و ولیعهد سعودی رایزنی کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی روز سه شنبه به صورت ویدئوکنفرانس با یکدیگر رایزنی کردند.

21 آذر 1399

افزایش گورهای کشف شده به 25 گور در کاوش نجات بخشی

ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، افزایش گورهای کشف شده به 25 گور در کاوش نجات بخشی مشاهده شد.

30 آبان 1399
تعداد: (34)